کدخبر:2028/13990615

15 شهريور 1399

تأکید وزیر خارجه سوییس بر استمرار همکاری های علمی مشترک میان ایران و سوییس با مرجعیت دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
در نشست مشترک نمایندگان دانشگاه صنعتی اصفهان با وزیر خارجه و سفیر سوییس در تهران، وزیر خارجه سوییس ضمن قدردانی از فعالیت های علمی بین المللی این دانشگاه به عنوان مرجع همکاری های علمی ایران و سوییس، بر استمرار و ارتقاء این همکاری ها تأکید کرد.

"ایگنازیو کاسیس" وزیرخارجه سوییس، سفیر این کشور در تهران و هیأت همراه در سفر ظهر امروز شنبه 15 شهریورماه خود به اصفهان با دکتر محمدجواد امیدی قائم مقام رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در امور بین الملل و توسعه زیرساخت های فناوری، دکتر سیما فاخران مسول میز سوییس و مدیر مرکز همکاری های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان و اعضای هیئت علمی دارای گرانت علمی از کشور سوییس دیدار کردند.

در این دیدار وزیر خارجه سوییس با تشریح دیدگاه ها و سیاست های این کشور درخصوص تعاملات علمی بین المللی، بر توسعه دیپلماسی علمی میان دوکشور تأکید کرد.

"ایگنازیو کاسیس" با اشاره به شرایط دشوار تحریم ها و سخت بودن ارتباطات میان کشورها، دیپلماسی علمی را راهکاری برای تعامل بیش ازپیش کشورها در راستای صلح و آشتی بیان کرد.

مسؤل میز سوییس و مدیر مرکز همکاری های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به تاریخچه همکاری علمی میان ایران و سوییس، به ارائه گزارشی از روند تشکیل میز سوییس به عنوان مرجع ملی همکاریهای علمی بین‌المللی میان دو کشور پرداخت.

دکتر سیما فاخران افزود: تعین روز مشترک علم ایران و سوییس پیشنهاد ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان به نمایندگی از وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی بیش از پیش توسط وزرای خارجه دو کشور می باشد.

وی با بیان این که موضوع دیپلماسی علمی را برای خواهرخوانده های اصفهان در حال پیگیری هستیم، اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان نماینده ایران، طی سال های گذشته ارتباطات مستمر علمی با دانشگاه ها و مراکز علمی کشور سوییس داشته است.

دکتر محمدجواد امیدی قائم مقام رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در امور بین الملل و توسعه زیرساخت های فناوری نیز در این دیدار گزارشی ازگرانت ها و ابزارهای حمایتی از پژوهش های مشترک دانشمندان ایرانی و سوییسی  و توسعه همکاری‌های آینده ارائه کرد.

سفر هیئت بلندپایه سوییسی به ایران، به مناسبت یکصدمین سالگرد آغاز روابط دیپلماسی میان دو کشور انجام گرفته و طی دو روز آینده و دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد یافت.

گفتنی است: پس از سفر سال 1395 رئیس جمهور سوییس به تهران و متعاقب آن سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به کشور سوییس در سال 1397، در چهارچوب نقشه راه همکاری های مشترک دو کشور، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مرجع ملی همکاریهای علمی بین‌المللی دو کشور تعیین و میز سوییس در این دانشگاه تأسیس شد.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.