کدخبر:0939/13990216

9 ارديبهشت 1399

در راستای همیاری با دانشجویان در دوران شیوع ویروس کرونا:
ارتباط مستمر و پیگیری مسائل مختلف دانشجویی در ستاد حمايت از دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان + گزارش ویدئویی
معاونت های آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان با تشکیل "ستاد حمایت از دانشجویان" در دوران شیوع ویروس کرونا، ضمن تعامل، ارتباط و ایجاد فضای همدلی با دانشجویان، مسائل و مشکلات مختلف آنان را پیگیری می نمایند.

مديركل امور دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان با اعلام اين خبرگفت: این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو کشور در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، طی ماه هاي گذشته اقدامات متعددی را در دستور کار قرار دادكه مهم ترين آن ها برپايي كلاس هاي مجازي بود و البته در اين بازه زماني مشكلات مختلفي نيز براي دانشجويان پديد آمد.

دكتر علي اشرفي با اشاره به تشكيل ستاد بین معاونتی حمايت از دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان براي رصد و رفع اين مشكلات، افزود: با حمايت ویژه مدیریت دانشگاه، مجموعه منسجمی به منظور فعالیت در این حوزه شکل گرفته است.

وی با بيان اين كه پس از تشكيل اين ستاد مقرر شد تا با دانشجويان تماس تلفني برقرار شود و ضمن ارتباط همدلانه و مؤثر، از وضعيت و مشكلات آن ها مطلع شويم، ادامه داد: در این ارتباط ها مواردی از قبيل وضعيت آموزش مجازي و میزان رضايتمندي از اين نوع آموزش، وضعيت جسمی و روانشناختی دانشجويان، فضاي خانوادگي و معيشتي آن ها و مسائل فني آموزش از راه دور مانند اينترنت و سخت افزارهاي مورد استفاده دانشجويان مورد پایش قرار گرفت.

وي اضافه کرد: در این فرآیند دانشجویانی که ابهامات و سؤالات خاص در خصوص موضوعات ویژه مانند مسائل آموزشی، دانش آموختگی، تحصیلات تکمیلی و... داشتند به كارشناسان مربوطه ارجاع داده شدند.

اشرفی با اشاره به ثبت و دسته بندی اطلاعات و مسائل مختلف به دست آمده در این ارتباطات در قالب فرم هایی مخصوص، تصریح کرد: این فرم ها ضمن ارجاع به بخش های مختلف دانشگاه نظیر اداره کل آموزش، مرکز مشاوره، مرکز بهداشت، اداره رفاه دانشجویان و... جهت ارائه راه حل، به منظور برنامه ریزی بهتر و سریع تر در دوران پیش رو در راستای سیاست گذاری های دانشگاه در اختیار مدیران قرار می گیرد.

وي با تأكيد بر اين كه به واسطه اين ارتباطات از عمده مسائل دانشجويان مطلع شده ايم، اضافه کرد: مشكلات آموزش مجازی از قبيل حجم مطالب آموزشي، هماهنگي زماني دانشجو و استاد و هزينه هاي اينترنت، از جمله موضوعات احصاء شده است كه براي حل هر يك از اين مشكلات كميته هايي در اين ستاد تشكيل شده و پيگير رفع آن ها هستیم.

مديركل امور دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان در پایان بیان کرد: تلاش شده تا در صورت امکان با همه دانشجویان این دانشگاه تماس تلفنی برقرار و مسائل مختلف آنان بررسی گردد. اما در این فرآیند دانشجویان دارای مسائل و مشکلات بیشتر از قبیل جدیدالورودها، دانشجویان دارای سنوات و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پروژه عملی داشته اند، در اولویت قرار دارند.

گزارش ویدئویی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.