کدخبر:1351/13990130

30 فروردین 1399

در ادامه تلاش ها در مسیر مبارزه با ویروس کرونا:
ضدعفونی واگن های قطارشهری با استفاده از دستگاه پرتوی فرابنفش ساخته شده توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تلویزیونی
محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان دستگاه ضدعفونی کننده پرتابل مبتنی بر پرتو فرابنفش را به منظور پاکسازی واگن های قطار شهری و دیگر اماکن عمومی طراحی و تولید کردند.

این دستگاه که پیش از این نمونه خانگی آن به منظور ضدعفونی کردن اشیاء مختلف در بدو ورود به منزل طراحی و ساخته شده بود، این بار با هدف استفاده در واگن های قطار شهری به منظور ضدعفونی نمودن محیط این مکان پرتردد در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی و ساخته شد.

پوشش دهی کامل فضای داخلی واگن ها و سرعت قابل توجه در پاکسازی محیط از جمله برتری های این شیوه در مقایسه با روش های سنتی ضدعفونی این نوع اماکن با استفاده مواد پایه الکل به شمار می رود.

با طراحی و ساخت این دستگاه کابردی و تأید عملکرد آن توسط پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، دو دستگاه از این محصول تحویل شرکت قطار شهری اصفهان گردید.

این دستگاه که توسط تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در شرکت دانش بنیان نورا لایه نگار مسقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و با بهره گیری از خاصیت ضدعفونی کنندگی پرتو UVC طراحی و ساخته شده است، قابلیت بهره برداری در قطارهای شهری دیگر استان ها و نیز اماکن عمومی مشابه را دارد.

گزارش تلويزيوني شبكه خبر

گزارش تلويزيوني شبكه اصفهان

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.