کدخبر:1644/13980516

16 مرداد 1398

به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان:
نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه 6 کشور برگزار شد +گزارش تصويري
نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه شش کشور، صبح امروز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در اين نشست با اشاره به وجود دانشگاه‌های بزرگ و مطرح در این منطقه از کشور، به تفاوت سطح دانشگاه ها با یکدیگر و لزوم توجه به این موضوع در برنامه‌ریزی‌ها اشاره کرد وگفت: همکاری پیوسته دانشگاه‌ها در زمینه تحصیلات تکمیلی، پایان‌نامه‌ها، پژوهش‌ها، امکانات، هماهنگی ‌های بین‌المللی ، نشریات و قطب‌های علمی ضروری به نظر می‌رسد.

دکتر سید مهدی ابطحی با تأکید بر همکاری دانشگاه‌ها در ارتقاي اثربخشی اجتماعی، تصریح کرد: این همکاری و به اشتراک گذاشتن امکانات گوناگون می‌تواند نتایجي همچون کاهش هزینه‌ها و کمک به فعالیت‌های پژوهشی را به دنبال داشته باشد.

وي با اشاره به لزوم پررنگ شدن نقش آموزش عالی در توسعه استان اصفهان، افزود: آب، محیط زیست، مهاجرت و حوزه بین‌الملل از جمله موضوعاتی است که دانشگاه‌های منطقه 6 می‌توانند به خوبی در آن ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز هدف از برگزاری اين نشست را بررسي مسائل پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه 6 کشور عنوان کرد و گفت: هماهنگی در امور بین‌الملل و بررسی آیین‌نامه ساختارهای پژوهشی شامل گروه‌ها، مراکز، قطب هاي علمي و پژوهشکده‌ها، از جمله موضوعات در دستور کار این نشست است.

دکتر محمد جواد اميدي، به تلاش براي ایجاد کنسرسیوم نشر 13 دانشگاه سطح یک کشور اشاره کرد و افزود: هماهنگی جهت کارآموزی دانشجویان در صنعت و همچنين فرصت مطالعاتی صنعتی اعضای هیئت علمی، از دیگر موضوعات مورد بررسی در نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه 6 کشور است.

گفتنی است: نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه 6کشور، صبح امروز با حضور دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، اصفهان، هنر اصفهان، کاشان، یزد، شهرکرد، اردکان، آیت‌الله حائری میبد، دانشکده فنی مهندسی گلپایگان، مراکز آموزش عالی خوانسار و شهرضا، مؤسسه آموزش عالی صنعت فولاد، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و پارک‌های علم و فناوری استان های يزد و چهارمحال‌ و بختیاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

گزارش تصويري...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.