کدخبر:1119/13971018

18 دی 1397

با ارايه آخرين دستاوردهاي پژوهشي:
حضور دانشگاه صنعتي اصفهان در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران+گزارش تصويري
دانشگاه صنعتي اصفهان با حضور در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، دستاوردهاي پژوهشي خود در اين حوزه را به نمايش گذاشت.

در اين نمايشگاه كه با محوریت بومی‌سازی، توسعه تکنولوژی و افزایش توان تأمین برگزار می شود؛ متخصصان، تولیدکنندگان، تأمین کنندگان و بازرگانان صنعت فولاد ایران توانمندی‌های خود در اين زمينه را ارائه كردند.

پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، آخرين فعالیت‌های پژوهشی خود در زمينه هاي گوناگون چرخه توليد فولاد را به نمايش گذاشت.

طرح نظام جامع ارزیابی کیفیت IRC-marking برای محصولات فولادی و طرح ارزیابی فنی و اولویت بندی تکنولوژی های تولید اين محصولات از جمله فعالیت‌های پژوهشکده فولاد در صنعت فولاد کشور است.

طرح هاي پژوهشي با عناوين صرفه جویی انرژی در بخش هاي کک سازی، کورة قوس الکتریکی، کوره اکسیژنی، کورة بلند و همچنين صرفه‌جویی انرژی در بخش ریخته‌گری و نورد از ديگر طرح هاي دانشگاه صنعتي اصفهان در اين نمايشگاه است.

طراحی و ساخت آلیاژهای پیشرفته سازه اي، تحلیل قرص مگنت هاي مجتمع فولاد مبارکه و طراحي قرص مگنت چند هسته اي، ماشین نورد حلقه(IUT Ring Rolling Mill)، جایگزین کک نفتی با زغال آنتراسيت براي تزريق به كوره هاي فولادسازی و روش نوین اتصال فلز به پلیمر؛ برخي ديگر از دستاوردهای ارائه شده توسط پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان است.

پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتي اصفهان در اين نمايشگاه به معرفي برخی دیگر از دستاوردهای تحقیقاتی در حال تجاري سازي، در حال اجرا و انجام شده خود پرداخت كه طراحی و تدوین مدل جامع ارزیابی کیفیت (IR - Marking ) برای فولادهای ساختمانی وارداتی به کشور، امکان سنجی و پتانسیل سنجی تولید کک سوزنی مورد مصرف در ساخت الكترود گرافیتی کوره قوس الكتریکی در کشور، شبیه سازی آزمایشگاهی فرایند آنیل پیوسته و تعیین پارامترهای عملی فرایند به منظور تولید یک محصول جدید، و امکان سنجی، طراحی و تدوین مرکز شبیه سازی مجازی مجتمع فولاد مبارکه، از جمله اين دستاوردها است.

گفتني است: نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۷ تا ۲۰ دی ماه با حضور گسترده شرکت های فولادی و معدنی و تأمین کنندگان کشور، در برج میلاد تهران در حال برگزاري است.

گزارش تصويري

خبر مرتبط:

انتخاب دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان قطب پژوهشی فولاد ایران

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.