کدخبر:0833/13971018

18 دی 1397

با امضای سند راهبردی پژوهشکده فولاد:
انتخاب دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان قطب پژوهشی فولاد ایران
در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، سند راهبردی پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان قطب پژوهشی فولاد ایران میان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه و شرکت فولاد هرمزگان به امضاء رسید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به جایگاه برجسته این دانشگاه در پژوهش های حوزه فولاد کشورگفت: این دانشگاه با پشتوانه عظیم استادان و پژوهشگران برجسته و توانمند این عرصه و کسب رتبه اول کشور در علم مواد، همکاری مؤثری را با صنایع فولادی کشورآغاز نموده است.

دکتر محمدجواد امیدی افزود: بر این اساس و مطابق با مأموریت جدید پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان، این پژوهشکده با مشارکت هلدینگ شرکت فولاد مبارکه شامل فولاد مبارکه اصفهان و فولاد هرمزگان، مأموریت ارتقا پایداری صنعت فولاد در سطح ملی و منطقه ای را در دستور کار قرار داده که در انجام این مهم، نوآوری و تجاری سازی پژوهش های تقاضامحور، آینده محور و خلاقانه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان دیگر ابعاد این سند راهبردی تصریح کرد: در این سند با پیش‌بینی اختصاص یک هزارو 100 میلیارد ریال براي يك برنامه پنج ساله، فعالیت‌های این پژوهشکده در 7 محور مختلف سازمان دهي شده است؛ به گونه‌ای که با همکاری شبکه اي از متخصصین و پژوهشگران سراسرکشور راهبری و مدیریت صنعت فولاد با رویکردی نوین پایه‌ریزی شود.

امیدی اضافه کرد: توسعه تولید فولادهای جدید با ارزش افزوده بالا، توسعه فناوری و افزایش بهره وری با بهینه سازی فرآیندهای تولید و بهبود عملکرد تجهیزات، مدیریت پسماند، پساب و ضایعات صنعتی، مطالعه و بررسی توسعه زیرساخت ها و ابزارهای صنعت تولید فولاد، تدوین استانداردها و ارتقاء دانش فنی پرسنل بهره بردار و انتقال تکنولوژی، تدوین استراتژی تأمین مواد اولیه، افزودنی ها و مواد مصرفی در صنعت فولاد با ملاحظات کمی و کیفی و توسعه و بروزرسانی آزمایشگاه ها و واحدهای پایلوت، عناوین حوزه های تخصصی این پژوهشکده می باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها و مراکز علمی وپژوهشی مشتمل بر متخصصان و اعضای هیئت علمی و بهره گیری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی جهت انجام پژوهش های کاربردی، اجرای پروژه های نوآورانه توسط مراکز نوآوری و شرکت های استارتاپی و پرورش و اثبات ایده، از جمله ابعاد همکاری این پژوهشکده با صنعت فولاد کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: تدوین دانش فنی و توسعه فناوری، امکان سنجی تولید صنعتی و انجام مطالعات اقتصادی، تهیه طرح کسب وکار، طراحی و مهندسی، صنعتی سازی محصولات شرکت های استارتاپی و تجاری سازی فناوری های نوین و ساخت، اجرا، راه اندازی و بهره برداری از واحدهای صنعتی، دیگر مؤلفه های تعامل پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان با صنایع این حوزه را شکل خواهد داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد که امضای سند راهبردی پژوهشکده فولاد این دانشگاه، سبب ارتقاء صنعت فولاد کشور در بخش های مختلف گردد.

گفتنی است: سند راهبردی پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان قطب پژوهشی فولاد ایران، دوشنبه 17 دی ماه در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران میان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه و شرکت فولاد هرمزگان به امضاء رسید.

خبر مرتبط:

حضور دانشگاه صنعتي اصفهان در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران+گزارش تصويري

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.