کدخبر:1547/13970603

3 شهريور 1397

با حضور 200 شركت كننده از سراسركشور:
رکوردشکنی در دومین دوره مسابقات ملی سازه های ماکارونی دردانشگاه صنعتي اصفهان+ گزارش تلویزیونی
دومین دوره مسابقات ملی سازه های ماکارونی با حضور 67 تيم از سراسركشور و با شکسته شدن رکورد كشوري سازه های راندمانی و سازه های فشاری در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد.

دبير برگزاري این دوره از مسابقات با بيان اين كه در این رقابت ها 190 سازه توسط 200 دانشجو و دانش آموز دختر و پسر مورد آزمایش قرارگرفت، گفت: دانشجويان و دانش آموزان رشته هاي تحصيلي همچون عمران، معماري و شهرسازي، صنايع و طراحي داخلي با طراحي سازه هاي گوناگون علاوه بر پرورش خلاقيت، الگو برداري براي ساخت سازه هاي واقعي را دنبال كردند.

مفيدي، با اشاره به ارايه 6 سازه توسط دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان در اين دوره از مسابقات، افزود: شركت كنندگان در اين مسابقات، در سه گرايش سازه فشاري، راندماني دهانه 45 سانتيمتر آزاد و راندماني دهانه 45 سانتيمتر دانش آموزي با يكديگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به شكسته شدن ركورد كشوري سازه های راندمانی و سازه های فشاری در این مسابقات، افزود: بیشترین وزن تحمل شده قبلی در کشور هزارو 603 کیلوگرم بود که به هزار و 800 کیلوگرم ارتقا یافت.

در پايان اين رقابت ها، تيم «east bridge» از دانشگاه آزاد اسلامي هشتگرد در جايگاه نخست گرايش راندماني آزاد ايستاد و تيم هاي «خوارزمي قشم» و «non stop»از دانشگاه هاي آزاد اسلامي قشم و تهران به ترتيب دوم و سوم شدند.

در بخش راندماني دهانه 45 سانتيمتر آزاد تيم «apex» از دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند موفق شد مقام اول اين مسابقات را كسب كند و تيم هاي «دانشگاه اشرفي» و «سمپاديا» از اصفهان و پژوهش سراي دكتر حسابي طبس نيز در جايگاه دوم و سوم ايستادند.

در بخش راندماني دهانه 45 سانتيمتر دانش آموزي نيز تيم «شهرياري» بالاتر از رقباي خود در جايگاه نخست قرار گرفت و دو تيم «هنرستان فضيلي» و «شهاب دانش» مقام دوم و سوم را به دست آوردند.

گفتني است: دومین دوره مسابقات ملی سازه های ماکارونی از يكم شهريور ماه به مدت سه روز با همکاری معاونت فرهنگي اجتماعي دانشگاه صنعتي اصفهان، انجمن کشوری سازه های ماکارونی و بتن تات در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد.

گزارش تلویزیونی

گزارش ويدئويي

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.