کدخبر:1228/13960617

16 شهريور 1396

در بازدید سرپرست وزارت علوم از دانشگاه صنعتی اصفهان:
تأکید سرپرست وزارت علوم بر جایگاه ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان در پیشرفت و توسعه کشور + گزارش تصویری
دکتر سید ضیاء هاشمی، روزگذشته با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان،ضمن بازدید از دستاوردها وتوانمندی های این دانشگاه بر جایگاه ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان در پیشرفت و توسعه کشور تأکید کرد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار با ابراز قدردانی از همدلی میان مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: اگر درعرصه مدیریت، تفاهم، همدلی و همراهی وجود نداشته باشد، همه ابزار مدیریت می تواند در معرض خطر قرار بگیرد.

دکتر سید ضیاء هاشمی افزود: کار در فضای دانشگاهی، کار در یک حوزه فانتزی نیست که برای تأمین نیازهای ثانویه مثل تأمین منزلت و اعتبار اجتماعی و مباهات جمعی باشد بلکه دانشگاه ها باید تأمین کننده  نیازهای اولیه و در خدمت اقتصاد، اقتدار و هویت ما باشند.

وی بی توجهی به این مسائل را زمینه ساز آسیب پذیری درکشور دانست و تصریح کرد: دانشگاه بعنوان کانون نخبگان باید به این حوزه بپردازد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جلب مشارکت حداکثری، اعتماد به جامعه دانشجویی، اعتماد به اساتید و اعتماد به کارکنان دردانشگاه ها را ضروری خواند و افزود: عموم دانشجویان، اساتید وکارکنان دانشگاه های ما، نسبت به جامعه، کشور و نظام متعهد هستند و ما نیز باید به آنها متکی باشیم.

هاشمی با تأکید برکنار گذاردن عینک بدبینی، تصریح کرد: باید مبتنی بر اعتماد کار کنیم تا اعتماد اجتماعی که مبنای سرمایه اجتماعی است، افزایش پیدا کند.

وی با ابراز خرسندی از مشاهده دستاوردها و فعالیت های ارزشمند دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه های مختلف پژوهش و فناوری، اضافه کرد: مجموعه پژوهش های کارآمد وسرانه مناسب مقالات، با وجود محدودیت های مالی، یک شاخصه بسیار امیدوارکننده برای دانشگاه صنعتی اصفهان محسوب می شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این دستاوردها همان مواردی است که ما را امیدوار می کند که این دانشگاه در جهت پیشرفت و توسعه کشور اثرگذار باشد.

هاشمی با تأکید بر لزوم درگیر شدن پژوهش ها، آموزش ها و بخش های فناوری کشور با مسائل جاری و نیازهای روز، دانشگاه صنعتی اصفهان را به این امر نزدیک دانست و بیان کرد: هنوز تمرکز بسیاری از دانشگاه های ما بر بروی فعالیت های آموزشی قرار دارد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی اصفهان را از جمله دانشگاه های نزدیک به نقطه مطلوب و مبتنی بر حل مشکلات جامعه دانست و از مدیریت ارزشمند و پرتلاش این دانشگاه قدردانی کرد.

وی با گرامیداشت نام و یاد مرحوم دکتر برنجکوب معاون فرهنگی سابق و مدیر سابق مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان، از خدمات ارزنده و تلاش های آن استاد فقید قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از دستاوردها، توانمندی ها و خدمات این دانشگاه به کشور گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان با برخورداری از کادر هیأت علمی فعال و ممتاز و نیز امکانات استثنایی خود مفتخر است آموزش را با بهترین کیفیت و استانداردهای بین المللی ارایه نماید.

دکتر سیدمحمود مدرس هاشمی افزود: فارغ التحصیلان این دانشگاه با کیفیت ممتاز خود، فرصت های بزرگی برای تصدی مشاغل و مسئولیت های کلیدی در فضای صنعتی-اقتصادی رو به رشد کشور یافته و در ادامه تحصیلات عالی نیز موفقیت چشمگیری در داخل و خارج از کشور داشته اند.

وی با بیان این که نیمی از دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول فعالیت علمی هستند، افزود: در حال حاضر 8 پژوهشکده و 7 قطب علمی در دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد.

مدرس هاشمی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان در سال گذشته حدود یکصد قرارداد به مبلغ 74 میلیارد تومان با با بخش های مختلف کشور منعقد کرده است.

وی بابیان بخشی از افتخارات و دستاوردهای ملی و بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان، تصریح کرد: با تدوین برنامه راهبردی این دانشگاه، دانشگاه صنعتی اصفهان در افق 1404، برخوردار از فضای علمی و فرهنگی پویا و کیفیت گرا، دانشگاهی است که دارای مرجعیت علمی و فناوری در آسیا؛ سرآمد در تربیت دانش آموختگانی توانمند در تراز جهانی، اخلاق مدار و نقش آفرین در توسعه کشور؛ تاثیرگذارترین دانشگاه کشور در منطقه پیرامونی خود و یکی از سه دانشگاه برتر کشور برای تحقق جامعه دانایی محورخواهد بود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان،استقلال دانشگاه ها در اختیارات، کمبود امکانات و اعتبارات پژوهشی و لزوم بروز نمودن تجهیزات آزمایشگاهی را بخشی از مسایل اساسی دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد.

همچنین در این دیدار، معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود درخصوص موضوعات مختلف حوزه های خود پرداختند.

در این بازدید، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از پژوهشکده های علوم و فناوری زیردریا، فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان دیدن نمود.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.