کدخبر:0919/13960121

21 فروردین 1396

براساس اعلام پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز:
9 عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در فهرست طلایه داران علم ایران
براساس اطلاعات مندرج درپایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI)، 9 دانشمند دانشگاه صنعتی اصفهان در فهرست ۲۲۸ پژوهشگر ایرانی حاضر در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) که هر دو ماه یکبار و براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین المللی به روزرسانی شده و به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می پردازد، از 228 دانشمند ایرانی در فهرست پژوهشگران یک درصد برتر دنیا نام برده که در این میان، 9 دانشمند عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان می باشند.

بر اساس اطلاعات استخراج شده، از این تعداد ۱۳۹دانشمند برترکشور متعلق به دانشگاه های وابسته به وزارت علوم هستند و دانشگاه های صنعتی هم ۴۰ نفر از نخبگان علمی کشور را پرورش داده اند و سهم دانشگاه های علوم پزشکی ۳۷ نفر می باشد.

پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی 3 دانشمند برتر بین المللی و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مجموع ۹ دانشمند طلایه دار علم را به خود اختصاص داده است.

دکتر محمدحسین فتحی، دکتر عباس نجفی زاده، دکتر محمد حسین عنایتی و دکتر محمدرضا طرقی نژاد از اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مواد، دکتر شادپور ملک پور، دکتر عبدالرضا حاجی پور، دکتر علی اصغر انصافی و دکتر فاطمه داور، از اعضای هیأت علمی دانشکده شیمی و دکتر سیدغلامرضا اعتماد عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، 9 دانشمند دانشگاه صنعتی اصفهان حاضر در فهرست طلایه داران علم ایران هستند.

دانشگاه صنعتی اصفهان به لحاظ تعدد دانشمندان بین المللی پس از دانشگاه تهران با 36 دانشمند و تربیت مدرس و صنعتی شریف هرکدام با 18 و 16 دانشمند برتر، در جایگاه چهارم دانشگاه های وابسته به وزارت علوم قرار گرفته است.

مرجعیت علمی براساس تعداد ارجاعات صورت گرفته به پژوهش های پژوهشگران تعیین می شود. ارجاعات یا استنادها بیانگر میزان استفاده از نتایج پژوهش های منتشر شده هستند. هر چقدر تعداد استنادهای صورت گرفته به پژوهش های یک محقق بیشتر باشد، کیفیت پژوهش های وی بالاتر بوده و این پژوهش ها از طرف جامعه علمی بیشتر پذیرفته شده است.

ISI برای انتخاب دانشمندان یک درصد برتر دنیا، تعداد استنادهای صورت گرفته به پژوهش های محققان دنیا در ۱۰ سال اخیر را شمارش کرده و این محققان را در ۲۲ رشته موضوعی طبقه بندی می کند. سپس این محققان براساس تعداد استنادهای دریافتی به صورت نزولی مرتب سازی می شوند و یک درصد برتر از هر رشته به عنوان دانشمندان برتر انتخاب می شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.