کدخبر:1042/13950513

13 مرداد 1395

با امضاء تفاهمنامه ای با شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:
دانشگاه صنعتی اصفهان مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیر زمینی+ گزارش تلوزیونی
با امضاء تفاهمنامه ای میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، محوریت طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیر زمینی در یک افق 20 ساله به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شد.

در آئین امضاء این تفاهمنامه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو در سهیم کردن دانشگاه‌ها در حل مسائل آب کشور، گفت: وظیفه خود می‌دانیم با توجه به ظرفیت های این دانشگاه و سابقه درخشان پژوهشکده آب و آبفا دانشگاه صنعتی اصفهان، در زمینه تعمیق و توسعه همکاری‌ها برای رفع چالش‌های موجود آب، گام‌های مؤثری را برداریم.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی افزود: استفاده از توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود طرفین و انجام فعالیت‌های مشترک در زمینه طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب کشور با اولویت آب‌های زیرزمینی مهم‌ترین موضوع این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز در این مراسم، جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان را قابل تحسین خواند و گفت: چالش آب در منطقه بسیار جدی است؛ به‌طوری که خشک شدن زاینده‌رود نمونه روشنی از این بحران در استان است و بحران در زیر زمین چندین برابر اتفاق می‌افتد که از آن به عنوان زلزله خاموش یاد می‌شود و متأسفانه قابل دیدن نیست و باید در این خصوص به دنبال راهکار مناسبی باشیم.

دکتر مسعود میرمحمدصادقی افزود: در این طرح دانشگاه صنعتی اصفهان متعهد می شود از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی خود برای کاهش معضلات بحران آب و استفاده مناسب از سفره‌های آب زیر زمینی بهره گیری کند.

وی با بیان این که مقرر است هر استان با انتخاب یک دانشگاه به‌عنوان معین، طرح تعادل بخشی منابع آب را در افق 20 ساله اجرا کند، ابراز امیدواری کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای با کنار هم قرار دادن پتانسیل‌ها و استفاده از امکانات موجود بتوانند موجب پیشرفت تصاعدی کارها و رسیدن به نتایج مطلوب در مباحث مرتبط با منابع آب زیر زمینی استان باشند.

در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای با محوریت طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیر زمینی میان مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به امضاء رسید.

گزارش تلویزیونی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.