کدخبر:1336/910518

18 مرداد 1391

موفقیتی دیگر توسط دو عضو هیات علمی دانشکده شیمی:
کسب عنوان برتر مقاله دو عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان در مجله علمي Inorg. Chim. Acta
مقاله دکتر مهدي اميرنصر و خانم ثریا مقدادی، از اعضای هيأت علمي دانشكده شيمي دانشگاه صنعتي اصفهان بعنوان مقاله برتر در ميان 25 مقاله پربيننده مجله علمي Inorg. Chim. Acta در فاصله ماه هاي ژانويه تا مارس 2012 قرار گرفت.

به گزارش سایت علمی" sciencedirect " مقاله این دو محقق دانشگاه صنعتی اصفهان که با عنوان " سنتز، تعيين ساختار، و الکتروشيمي کمپلکس هاي مس با ليگاند بازشيف نامتقارن سه دندانه اي وايزومر بازآرائي شده هيدروليتيکي آن " به همراه احمد اميري و رقيه صادقي از دانشجویان دانشکده شیمی این دانشگاه تدوین شده است، به عنوان بيستمین مقاله پربیننده ماه هاي ژانويه تا مارس 2012 مجله علمي Inorg. Chim. Acta  معرفی شد.

دکتر اميرنصر با اشاره به اين که رشته بيوشيمي معدني يکي از پرفعاليت ترين زمينه هاي تحقيقاتي در سطح دنياست افزود: مطالعه کمپلکس هاي فلزات واسطه با ليگاندهاي بازشيف نامتقارن از اين جهت داراي اهميت است که ليگاندهاي اطراف مراکز فعال در بسياري از سيستم هاي زيستي از جمله آنزيم ها نامتقارن هستند.

عضو هيأت علمي دانشكده شيمي دانشگاه صنعتي اصفهان تصریح کرد: در اين مقاله مکانيسم تبديل هيدروليتيکي ليگاند بازشيف نامتقارن اوليه در مجاورت يون مس و در شرايط ويژه محيط واکنش بررسي گرديده است.     

گفتنی است نتايج علمي این مقاله با موضوع " سنتز، تعيين ساختار، و الکتروشيمي کمپلکس­هاي مس با ليگاند بازشيف نامتقارن سه دندانه اي و ايزومر بازآرائي شده هيدروليتيکي آن در شماره 385 مجله علمی Inorg. Chim. Acta ، صفحات 31 تا 38 و در آوريل 2012 قابل مشاهده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.