کدخبر:1025/910601

1 شهريور 1391

چهاردهمین یادواره شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
با حضور خانواده معظم شهدا ودر فضایی سرشار از معنویت:
چهاردهمین یادواره شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
امسال نیز به رسم هرساله وبرای چهاردهمین سال متوالی مراسم باشکوه یادواره شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور خانواده معظم شهدا وجمعی از مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان از روز گذشته آغاز شد.

عظمت حضورشان و آرامش چهره های پرصلابتشان دگر بار استقامت، پایداری وایثار را تداعی می کرد. این بار نیز آمده بودند تا بگویند همچنان بر عهد آسمانی خود با کبوتران سبکبال خویش پایبندد وبا تمسک به "ما رأیت الا جمیلا" ی زینب کبری (س)، صبوری پیشه کرده اند تا طریق جاودان افلاکیان الهی خود را استمرار بخشند.

چهاردهمین یادواره شهدای گلگون کفن دانشگاه صنعتی اصفهان از روز گذشته و با برگزاری مراسم افتتاحیه در تالار شیخ بهایی این دانشگاه آغاز به کار کرد.

در این مراسم که با حضور چشمگیر خانواده شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن ابرازخرسندی از گرامیداشت مستمر یاد وخاطره شهدا در این دانشگاه، دستیابی به ثمرات ودستاوردهای ملموس در دوران کنونی انقلاب را حاصل خون شهدای انقلاب بیان کرد.

دکترمحمد اسماعیل همدانی گلشن با اشاره به فضای معنوی موجود درکشور، نمودهای بارز این فضا را جلوه های مردمی در ماه مبارک رمضان وعید سعیدفطر عنوان کرد وگفت: علی رغم هجمه های فرهنگی وتبلیغاتی وسیع دشمن، امروز پس از گذشت بیش از سه دهه، آرزوهای امام خمینی(ره) وشهدای انقلاب روز به روز در حال تحقق است.

وی پیشرفت های روزافزون کشور، امنیت داخلی واقتداربین المللی امروز را از دیگر دستاورهای مهم ایثارگری وجانفشانی شهداء وخانواده گرانقدر ایشان قلمداد کرد وافزود: برخی مشکلات اقتصادی ناشی از فشارها وتحریم های دشمن، با برنامه ریزی، توجه بیش از پیش مردم واصلاح الگوی مصرف حل خواهد شد.

دیگر سخنران این مراسم معنوی نیز دکتر سید علی‌محمد میرمحمدی میبدی از بنیان گذاران سنت حسنه برگزاری یادواره شهدا در دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهدای انقلاب ودفاع مقدس، برخورداری از شاخصه های علمی، تربیتی، اخلاقی وعرفانی را بخشی از خصلت های آنان خواند وگفت: خانواده معظم شهدا و وابستگان به ایشان می بایست برخود ببالند وافتخار کنند که عضوی از آنان در زمره شهدا قرارگرفته است.

وی افزود: فشار اقتصادی وتحریم های همه جانبه دشمن به منظور ایجاد شکاف وگسستگی در انسجام نظام جمهوری اسلامی راه به جایی نخواهد برد وهمه دوستداران نظام ودر صدر آنها خانواده معظم شهدا با بر دوش کشیدن امانت الهی شهیدان وتبلیغ وپاسخگویی به شبهات در محیط های مختلف، تبلیغات رسانه های دشمن در جهت مشوش جلوه دادن فضای روانی کشور را خنثی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه یزد در ادامه به ذکر برخی خاطرات خود از شهدای گلگون کفن دانشگاه صنعتی اصفهان پرداخت وگفت: موجودیت، عظمت و اقتدار کنونی نظام حاصل جانفشانی، معنویت و تلاش های شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

گفتنی است: چهاردهمین یادواره شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان که از روز گذشته وباحضور خانواده معظم شهدای این دانشگاه آغاز شده است، بابرگزاری برنامه های متنوعی از جمله روایتگری و خاطره گویی خانواده شهدا، اصفهان گردی، حضور درگلستان شهدای اصفهان، حضور در مجموعه های فرهنگی تفریحی و... تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

دانشگاه صنعتی اصفهان در دوران دفاع مقدس 144 شهید گلگون کفن به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم نموده و هم اینک نیز میزبان مزار پاک سه شهید گمنام در این دانشگاه می باشد.

کلیپ تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.