کدخبر:1427/910308

8 خرداد 1391

در ادامه سلسله نشست های هیأت رئیسه دانشگاه با اعضای هیأت علمی دانشکده ها:
نشست اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مواد وهیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
چهاردهمین نشست اعضای هیأت علمی و هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان با حضوراعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مواد این دانشگاه عصر روز گذشته در محل این دانشکده برگزار شد.

در این نشست رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی، پژوهشی وفرهنگی صورت گرفته دراین دانشکده طی یکسال گذشته، به ارائه برنامه ها به منظورارتقاء جایگاه این دانشکده در میان دانشکده های مهندسی موادکشور پرداخت.

دکتر محمود مرآتیان با اشاره به ارتقاء وضعیّت تجهیزات، وسایل آزمایشگاهی و امکانات پژوهشی این دانشکده در سال گذشته گفت: با وجود تحریم ها خرید تجهیزات آزمایشگاهی برای دانشکده مهندسی مواد در سال گذشته قابل توجه بوده و روند افزایش این تجهیزات برای دانشگاهیان این دانشکده در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

وی برگزاری موفقیت آمیز پنجمین همایش مشترک انجمن مهندسین متالوژی وانجمن علمی ریخته گری ایران، برگزاری اولین دوره مسابقات ریخته گری کشور، کسب رتبه اول انجمن های علمی در دانشگاه و برگزاری 15 اردوی علمی تخصصی، را نشان دهنده بخشی از قابلیت های ارزشمند این دانشکده بیان کرد.

رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس دفترفرهنگی و برگزاری جلسات کمیته های فرهنگی، برگزاری اردوی های فرهنگی تفریحی، کسب رتبه های ورزشی برتر و استقبال از جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی در رابطه با مسائل مختلف دانشکده مهندسی مواد را از دیگر اقدامات و دستاوردهای فرهنگی این دانشکده در سال گذشته عنوان کرد.

مرآتیان با اشاره به کاهش قابل ملاحظه هزینه های نگهداری امکانات عمومی این دانشکده ونیز برنامه ریزی های صورت گرفته جهت استفاده مناسب از این امکانات، از توسعه سایت رایانه ای این دانشکده خبر داد.

وی جذب اعضای هیأت علمی جدید را از نیازهای مهم دانشکده مهندسی مواد دانست و اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته جهت جذب خیرین دانشگاه ساز بزودی خبرهای خوبی در زمینه فعالیت های عمرانی جدید در این دانشکده منتشر خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز دراین نشست با اشاره به این که برگزاری این جلسه سرآغاز دومین دور از سلسله                نشست های هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی دانشکده های مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان است گفت: جایگاه شایسته کنونی دانشکده مهندسی مواد در سطح کشور مدیون مجموعه استادان،کارکنان ودانشجویان پر تلاش این دانشکده است.

دکتر محمد اسماعیل همدانی گلشن سابقه درخشان، وجود اساتید مجرب، ساختارهای مناسب آموزشی و پژوهشی وزیرساخت ها وتجهیزات آزمایشگاهی مناسب را از جمله قابلیت های دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان در جهت دستیابی به جایگاه نخست در میان دانشکده های مهندسی مواد کشور عنوان کرد.

وی ضمن تقدیر وتشکراز تلاش های مدیران و اساتید این دانشکده افزود: در حال حاضر نظم و انضباط کاری مناسبی در تحصیلات تکمیلی، مسائل آموزشی و امور پژوهشی دانشکده مهندسی مواد ایجاد شده است که با افزایش اساتید جوان و تکیه بر تلاش و توانایی اعضای هیأت علمی می توان از پتانسیل بالای آنها بیش از پیش بهره مند شد.

وی پرهیز از ورود به مسائل حاشیه ای و بی اهمیت را از استراتژی های اصلی مجموعه مدیریت دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد و ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست های مشترک در دانشکده ها، بررسی مشکلات و اصلاح امور و ارتقای وضعیت پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و مدیریتی دانشکده های دانشگاه صنعتی اصفهان است.

همدانی گلشن نیاز اصلی کشور راکار جهت دار برای پیشرفت و اقتدار ملت ایران دانست و افزود: تربیت انسان های والا و فرهیخته، متخصص، مؤمن و امیدوار به آینده مهمترین وظیفه تمامی مدیران واساتید دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی با تأکید بر لزوم ارتباط بیش از پیش دانشکده مهندسی مواد با صنعت، پتانسیل این مجموعه را در این حوزه بسیار قابل توجه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان با اشاره برگزیده شدن چهار نفر از اساتید این دانشگاه بعنوان پژوهشگران نمونه کشوری در دو سال گذشته گفت: در ابتدای سال جاری مبلغ 40 میلیارد ریال جهت ارتقاء امکانات پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان در نظر گرفته شده است.

در این نشست اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداختند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.