کدخبر:1146/911215

15 اسفند 1391

نخستین کنفرانس ماهی شناسی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
اردیبهشت ماه سال آینده:
نخستین کنفرانس ماهی شناسی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
اولین کنفرانس ماهی شناسی ایران اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر این کنفرانس ملی با اشاره به اهمیت ماهی شناسی بعنوان اساس تحقیقاتی شیلات گفت: گسترش، پيشرفت و توسعه مباحث شيلاتي و صيدوپرورش ماهي ها، بدون برخورداری از اطلاعات پايه پیرامون اكولوژي، بيولوژي، فيزيولوژي، ژنتيك و ساير مباحث مطرح در علم ماهي‌ شناسي، امكان‌پذير نخواهد بود.

دکتریزدان کیوانی تشکیل بخش قابل توجهی از مهره دارن و تأثیرگذاری در بهره برداری و پایداری اكوسيستم‌هاي آبي را از اصلی ترین مزیت های حضور ماهی ها در محیط های طبیعی دانست وتصریح کرد: صرفه نظر از اهميت اقتصادي، با عنایت به در معرض تهدید وانقراض قرارگرفتن انواع ماهی ها به دلیل خشکسالی های اخیر و آلودگي منابع آبي، توجه به این گونه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: متأسفانه تا چندی پیش ماهي‌شناسي در ايران كمتر مورد توجه قرارمی گرفت و با انجام اغلب پژوهش‌هاي ماهي‌شناسي توسط محققان خارجی، هم اینک نام اغلب ماهي های ايرانی قرين نام ماهي‌شناسان آمريكايي، اروپايي و روسي قرار گرفته است.

وی تأسیس انجمن ماهي‌شناسي ايران و برنامه ریزی جهت برگزاری كنفرانس‌های سالانه ملي و بين‌المللي را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور بومي‌سازي علم ماهي‌شناسي وسازماندهي امور پژوهشي وآموزشي این رشته در کشور عنوان کرد وگفت: در این راستا نخستین کنفرانس ماهی‌شناسی اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین کنفرانس ماهی شناسی ایران اضافه کرد: سیستماتیک و جغرافیای زیستی، بیولوژی و اکولوژی، مورفولوژی و کالبد شناسی، ژنتیک و فیزیولوژی، تنوع زیستی و حفاظت، لاروشناسی، تکوین و تکامل و ماهی شناسی کاربردی محورهای اصلی این کنفرانس می باشد.

کیوانی با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس ملی افزود: ایجاد زمینه به منظور تعامل بیش از پیش محققان این رشته با یکدیگر، به روز نگه داشتن برنامه هاي ماهي‌شناسي دركشور، معرفی رشته ها و تخصص‌هاي ماهي‌شناسي، ایجاد ارتباط میان این علم باسايرعلوم كاربردي و زمینه سازی به منظور بهره برداری از توانمندي‌ هاي تخصصي ماهي‌شناسان كشور از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس می باشد.

وی گسترش همكاري با ساير سازمان‌ها، برگزاری کارگاه های تخصصی، معرفی محققان و تحقیقات برگزیده در این رشته وبرنامه ریزی به منظور ارتقاء بیش از پیش جایگاه این علم در بخش های مختلف علمی، تحقیقاتی واجرایی کشور را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس ملی بیان کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بیستم اسفند ماه جاری را آخرین مهلت به منظور ارسال چکیده ویا اصل مقالات به دبیرخانه این کنفرانس بیان کرد و گفت: علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و نیز ارسال مقاله می توانند به آدرس اینترنتی http://www.iscconferences.ir/319 مراجعه ویا با تلفن 3913572 0311 تماس حاصل نمایند.
گفتنی است: برگزاری كارگاه‌هاي آشنايي با مطالعات ژنتيكي ماهيان، آشنايي با بافت شناسي ماهيان وكاربرد داده‌هاي ژئومتري در ماهي‌شناسي از برنامه های جنبی نخستین کنفرانس ماهی‌شناسی ایراناست که  25 و 26 اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.