کدخبر:1700/901027

27 دی 1390

طراحی و ساخت نیروگاه برق 20 کیلوواتی خورشیدی در دانشگاه صنعتی اصفهان
با حمایت کمیته انرژی های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:
طراحی و ساخت نیروگاه برق 20 کیلوواتی خورشیدی در دانشگاه صنعتی اصفهان
به همّت پژوهشگران دانشکده مهندسی برق ­و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان، نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک در این دانشگاه ساخته و درآینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر افزود: تمامی عملیات طراحی و ساخت این نیروگاه خورشیدی 20 کیلو واتی که از مهرماه سال جاری آغاز شده است، توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان و با پیشتیبانی مؤثر بدنه اجرایی دانشگاه و حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است.
  
دکتر محمد اسماعیل همدانی گلشن با اشاره به دستاوردهای حاصل از اجرای این طرح در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: افتخار دانشگاه صنعتی اصفهان پیشتازی در تربیت نیروی­های متخصص برای صنعت استان وکشور می باشد.
 
 
   وي افزود: خوشبختانه با اجرای این پروژه، متخصصانی از بین دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت شده اندکه از تجربه لازم جهت مشاوره، طراحی، اجراء و نصب نیروگاه­های خورشیدی برخوردار وهم اکنون نیز مشغول همکاری با صنایع مختلف می باشند.
 
 
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان  به استفاده از پانل­های خورشیدی ساخت دو شرکت ایرانی در کنار مشابه خارجی آنها در اجرای این پروژه اشاره و تصریح کرد: پس از طی دوره تست یک ساله و جمع آوری داده­های سایت خورشیدی، کاربرد اصلی این نیروگاه شامل تست میدانی قطعات اصلی بومی سازی شده توسط پژوهشگران و همچنین ارائه خدمات آموزشی برای به روز رسانی صنعت خواهد بود.
 
 
 
وی افزود: این طرح علاوه بر ایجاد بستر مناسبی برای آموزش دانشجویان متخصص در زمینه انرژی­های تجدید پذیر، امکان ارائه دوره­های کوتاه مدت برای آشنایی عملی متخصصان و مهندسان مجرب بخش خصوصی را نیز فراهم می­ سازد.
 
 
 
همدانی گلشن با تأکید بر توانمندی اعضای هیأت علمی و پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری حامی مالی 17 نمونه از این نیروگاه در دانشگاه های کشور است و دانشگاه صنعتی اصفهان تنها دانشگاهی است که تمامی مراحل آنالیز سایت، طراحی، نصب و اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی را با بهره گیری از محققان خود به انجام رسانده است.
 
 
 
وی با اشاره به تهیه قطعات اصلی از طریق شرکت­ها و صنعتگران استان اصفهان، بر پتانسیل بالای بخش خصوصی این استان برای فعالیت در زمینه انرژی­های تجدید پذیر تأکید کرد.
 
 
 
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین به شرایط مناسب جوی کشور و استان اصفهان به منظور بهره­مندی از نیروگاه­های خورشیدی فوتوولتائیک اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که افزایش دما تاثیر منفی بر بازده این نوع نیروگاه­ها دارد، محاسبات نشان می دهد که استان­های مرکزی ایران از جمله اصفهان به دلیل برخورداری ازهوای معتدل­تر نسبت به استان­های جنوبی و نیز میزان تابش بیشتر نسبت به استان­های شمالی، از بهترین نقاط کشور به منظور سرمایه گذاری در زمینه­ نیروگاه های خورشیدی فتوولتائیک می باشد.
 
 
همدانی گلشن در پایان از آمادگی دانشگاه صنعتی اصفهان جهت انتقال دانش فنی و اجرای نیروگاه خورشیدی فوتوولتائیک در بخش­های مختلف خصوصی و ارگان های دولتی خبر داد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.