کدخبر:1904/910608

8 شهريور 1391

صنعت دام وطیور کشور نیازمند ارتباط بیش از پیش این صنعت با دانشگاه است
معاون وزیر جهاد کشاورزی در دانشگاه صنعتی اصفهان:
صنعت دام وطیور کشور نیازمند ارتباط بیش از پیش این صنعت با دانشگاه است
معاون وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحیه پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به لزوم توجه به بخش علوم دامی، صنعت دام وطیور کشور را نیازمند ارتباط بیش از پیش با دانشگاه دانست.

سعادت الله عباسی با اشاره به اهمیت کشاورزی بعنوان محور استقلال وخودکفایی کشور افزود: سالانه بیش از 12 میلیون تن محصولات دامی توسط بیش از سه میلیون بهره‌بردار دامپروری درکشور تولید می شود.

وی با بیان این که بخش کشاورزی از جمله بخش های ویژه ونیازمند به توجه درکشور است تصریح کرد: تلاش های زیادی به منظور استقلال بخش كشاورزی وغذایی صورت گرفته و امروز در زمینه تولید مواد پروتئینی خودكفا هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه استثنایی بودن بخش تولیدات دامی کشور می بایست ضمن ارتقاء تمامی امکانات وعلوم و فنون تولیدات در بخش‌های دام وطیور، ارتباط این صنعت ودانشگاه بیش از پیش افزایش یابد.

وی با ضروری خواندن بهره گیری از فناوری‌های نوین و یافته‌های علمی جدید در بخش کشاورزی و دامپروی کشورگفت: مسئولین کشور می کوشند تا با استفاده از حداکثر پتانسیل ها، زمینه افزایش كمی و كیفی محصولات دامی و كشاورزی را فراهم سازند.

عباسی تولید محصول سالم، ایجاد اشتغال پایدار، استفاده بهینه از منابع و بهره‌برداری از منابع فیزیکی دام و طیور را از اقدامات مهم وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: تولید مرغ گوشتی در سطح جهان از  35 میلیون تن در سال 1990 میلادی به 76 میلیون تن در سال 2010 افزایش یافته است.

رضا تركاشوند با اشاره به ارتقاء تولیدات بخش طیورکشور تصریح کرد: رتبه تولید مرغ گوشتی ایران در دنیا از عنوان بیستم در سال 1990 به رتبه هفتم جهان در سال 2010 و رتبه نهم در شاخص کلی ارتقاء یافته و توانایی تولید 5/2 میلیون تن گوشت مرغ در هرسال در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: پنج درصد از مرغداری های کشور مورد ارزیابی ضرایب فنی عملکرد قرار گرفته وبه لحاظ ضرایب تبدیل و سن کشتار مرغ  بررسی شده اند.

مدیرکل امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی تحول در صنعت طیورکشور بویژه مرغ گوشتی را وابسته به تحقیقات صحیح و ضرایب فنی بیان کرد و گفت: اصلاح ساختار صنعت طیور، استفاده از فناوری های نوین، بازسازی و نوسازی تجهیزات و تأسیسات مرغداری ها و آموزش تولید کنندگان سبب ارتقاء ضریب فنی در این صنعت خواهد شد.

پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران با حضور صدها تن از محققان، پژوهشگران، دانشجویان واعضای هیأت علمی دانشگاه های کشور هفتم وهشتم شهریور ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.