کدخبر:0844/920619

19 شهريور 1392

توجه به منابع انسانی عاملی جهت تحقق اهداف بلند نظام است
دکتر محمود مدرس هاشمی در آئین معارفه:
توجه به منابع انسانی عاملی جهت تحقق اهداف بلند نظام است
سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان درآئین معارفه خود در جمع دانشگاهیان این دانشگاه برلزوم توجه به منابع انسانی به عنوان سرمایه های اصلی دانشگاه تأکید کرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان مدیران مجرب، نیروی انسانی جوان و باهوش و منابع طبیعی را از نقاط قوت و قابلیت های کشور عنوان کرد وافزود: در رأس این قابلیت ها لازم است دیدگاه های روشن مسئولان عالی کشور بالأخص رهبر معظم انقلاب را نسبت به پیشرفت علمی کشور مورد توجه قرار داد.

دکتر محمود مدرس هاشمی توجه به منابع انسانی را عاملی جهت تحقق اهداف بلند نظام وشکوفایی این قابلیت ها دانست وتصریح کرد: توجه به سرمایه انسانی، انگیزه های آنها و نیز سلایق و اعتقادات این منابع عاملی برای تحقق اهداف وزارت علوم است.

وی گفت: رشد شاخص‌های توسعه، رشد مقالات علمی و توسعه فعالیت‌های عمرانی می‌تواند از افتخارات یک مدیر باشد، اما این شاخص‌ها آنگاه اهمیت دارد که توجه به سرمایه نیروی انسانی سرلوحه کار باشد و قطعاً رشد کیفی آموزش و پژوهش و توجه به برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های کلانی را می‌طلبد که به دنبال آن خواهیم بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: تکریم تمامی دانشگاهیان اعم از هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان نباید در حد شعار باقی بماند ودر این راستا، صداقت و شفافیت از جمله اهداف من خواهد بود.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان حرکت در چهارچوب قانون را وظیفه همگان دانست وگفت: تفسیرهای فردی از قانون، ابزار تحکم و فشار بر نیروی انسانی را موجب می‌شود که باید به شدت از آن پرهیز کرد.

مدرس هاشمی تصریح کرد: فکر و اندیشه سرمایه اصلی جامعه دانشگاهی و تولید فکر وظیفه دانشگاه است، بنابراین لازم است برگزاری کرسی های آزاداندیشی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را در دستور کار قرار داده و از ایجاد فضای پرتنش و بی قاعده که اندیشه سوز است پرهیز نمائیم.

وی با اشاره به لزوم رسمیت بخشی به تشکل‌های مختلف دانشجویی و همکاری دانشگاه‌ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به این تشکل‌ها اضافه کرد: بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده از مشورت همه دانشگاهیان در قالب مشورت از روسای دانشکده‌ها، گروه‌ها و تشکل‌ها از برنامه های آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان خواهد بود.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که معتقدم رفع مشکلات و معضلات با نگاه کینه‌توزی، انتقام‌گیری و نقض یکباره تصمیمات قبلی میسر نخواهد بود و چنین دیدگاهی بر مشکلات اضافه خواهد کرد افزود: باید گذشت و مهربانی سرلوحه کار مدیریت باشد.

وی ادامه داد: تمامی کسانی که در گذشته ودر چهارچوب قوانین وارد دانشگاه شده‌اند از همکاران من هستند و رسیدگی به برخی اعتراضات در محدوده قوانین و احقاق حقوق ضایع شده از دیگر اولویت‌های کاری خواهد بود.

مدرس هاشمی ابراز امیدواری کرد تا با استفاده از تمامی ظرفیت های دانشگاه صنعتی اصفهان و بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی این دانشگاه، محیط و فضای دانشگاه سرشار از عشق، شور و امید گردد.

مدرس هاشمی تصریح کرد: دانشگاه باید با نهادهای خارج تعامل داشته باشد و تعامل با مسؤولان منطقه باید جدی قلمداد شود.

وی اضافه‌ کرد: تمام توان خویش را به کار می‌گیرم تا در جهت رشد دانشگاه قدم برداشته و شور و امید را به دانشگاه بازگردانم که در این راه از تمام مسؤولان نیز انتظارراهنمایی و از دانشگاهیان انتظار مشورت دارم.

وی در پایان خطاب به دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار داشت: سعی می‌کنم شنونده خوبی برای صحبت های شما باشم.

خبر مرتبط:سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شد

گالری تصاویر...

گزارش ویدئویی....

گزارش تلوزیونی....

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.