کدخبر:1135/921018

18 دی 1392

تشکیل کمیته مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی استان + گزارش ویدئویی
باهدف گسترش همکاری های علمی واجرایی:
تشکیل کمیته مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی استان + گزارش ویدئویی
در اولین نشست مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی استان، کمیته مشترکی با هدف گسترش همکاری های علمی و اجرایی این دو نهاد علمی واجرایی در بخش کشاورزی تشکیل شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان دراین نشست گفت: دانشکده کشاورزی این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشکده در دانشگاه صنعتی اصفهان دارای پتانسیل های بسیار خوب به منظور ارایه راه حل های مبتنی بر دانش برای بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی است.

دکترسید محمود مدرس هاشمی با اشاره به ارتباط بسیار خوب این دانشگاه با سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: عزم مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی استان برای ارتباط بیش از پیش به منظور گام نهادن در مسیر اجرای طرح های پیشنهادی بسیار جدی است و لازم است این ارتباط در حوزه علوم دام و دیگر بخش های علوم کشاورزی  نیزگسترش یابد.

وی در ادامه از تشکیل کمیته ای مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی استان با هدف رسیدن به یک تفاهمنامه دقیق و اجرایی خبر داد و تصریح کرد: این کارگروه با شناخت مشکلات موجود در بخش کشاورزی و نیز آگاهی از توانایی ها و ظرفیت های طرفین جهت برنامه ریزی و همکاری های مفید و هدفمند در این عرصه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان میزان ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان با این سازمان را قابل افزایش دانست وگفت: متأسفانه با وجود مشکلات فراوان در بخش کشاورزی و پتانسیل های فراوان علمی، تحقیقی و آموزشی در دانشگاه ها هنوز نتوانسته ایم از این پتانسیل ها به خوبی استفاده نماییم.

مهندس قدرت اله قاسمی هدف از برگزاری این نشست را آسیب شناسی ارتباط میان بخش کشاورزی و دانشگاه ها، و نیز فراهم نمودن شرایط استفاده حدکثری از ظرفیت های موجود در دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و افزود: بسیاری از این موانع در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم با توافق صورت گرفته این ارتباطات بیش از پیش گسترش یابد.

وی کمبود آب را مهمترین مشکل بخش کشاورزی استان اصفهان خواندو ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت های دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور طراحی شیوه های نوین آبیاری، استفاده بهینه از میزان آب موجود و بکار گیری شیوه های ژنتیکی در افزایش محصولات، سطح تولیدات کشاورزی استان حفظ شود.

قاسمی در پایان با بیان این که در گذشته بخش عمده منابع آبی استان اصفهان برای کشاورزی مصرف می شده است گفت: در حال حاضر این ذخایر در بخش های شرب و صنعت استفاده می گردد و در صورت افزایش نیافتن منابع تأمین آب در دشت مرکزی، دشت اصفهان و حوزه زاینده رود، بدون شک در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

گفتنی است: در حاشیه نخستین نشست مشترک مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری که روزگذشته برگزارشد، مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن بازدید از بخش های گوناگون دانشگاه صنعتی اصفهان با توانایی های و دستاوردهای این دانشگاه در حوزه های مختلف آشنا شدند.

گزارش ویدئویی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.