کدخبر:1048/920127

27 فروردین 1392

تأسیس پژوهشگاه، مرکز رشد ونخستین پژوهشکده اویونیک کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
با حضور معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم، تحقیقات وفناوری:
تأسیس پژوهشگاه، مرکز رشد ونخستین پژوهشکده اویونیک کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
با حضورمعاون پژوهش وفناوری وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری نخستین پژوهشکده الکترونیک هوانوردی (اویونیک)کشور، مرکز رشد واحدهای فناور و پژوهشگاه دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس شد.

دکتر محمد مهدی نژاد نوری در نشستی که با حضور مدیران پژوهشکده ها وجمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد گفت: تاکنون هشت مجوز ایجاد پژوهشگاه در دانشگاه های  صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، امیرکبیر، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، شیراز، تهران و شهید بهشتی صادر شده است.

وی با اشاره به اهداف پیش بینی شده به منظور ایجاد پژوهشگاه در دانشگاه های کشور افزود: پژوهشگاه های دانشگاهی با هدف کاربردی نمودن و انسجام فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها، ارتباط با صنعت و جامعه و بهره گیری از توانایی نخبگان علمی، بازنشستگان و صنعتگران تأسیس می شود.

معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم، تحقیقات وفناوری با بیان این که هم اینک ساختار اغلب دانشگاه های کشور آموزش محور است تصریح کرد: با توجه به روند ارتقاء فعالیت های پژوهشی، لازم است دانشگاه ها به تقویت ساختارهای پژوهشی خود در کنار ساختارهای آموزشی بپردازند.

مهدی نژاد نوری تنوع بخشی به تأمین منابع مالی دانشگاه ها در بخش های پژوهشی را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: ارتباط علوم صنعتی دانشگاهی با بخش های مختلف صنایع از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است دانشگاه ها 80 درصد اعتبارات خود را از طریق پروژه های تحقیقاتی و قرارداد با صنعت تأمین نمایند.

وی با بیان این که دانشگاه های کشور در سال جاری دوازده هزار دانشجوی دکترا را پذیرش خواهند نمود اضافه کرد: با عنایت به این ظرفیت ویژه، لازم است در انجام پروژه های پژوهشی از توانایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بویژه دانشجویان دکتری به بهترین شکل استفاده نمود.

معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم، تحقیقات وفناوری اعتبارات پیش بینی شده جهت بخش پژوهش وفناوری کشور درسال جاری را بسیار خوب توصیف کرد وادامه داد: در صورت تحقق این اعتبارات، امسال شاهد جهش بزرگی در وزارت علوم خواهیم بود.

وی افزایش 20 تا 25 درصدی نسبت به سال گذشته را از ویژگی های بودجه پژوهشی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 92 دولت دانست واظهار امیدواری کرد که دولتمردان و نمایندگان مجلس در این زمینه حمایت های لازم را انجام دهند.
مهدی نژاد نوری  مجموع این اعتبارات پیش بینی شده را سه هزار و یکصد میلیارد تومان عنوان کرد وگفت: امیدواریم که مجلس شورای اسلامی با توجه به تحریم های موجود، توانایی کشور، لزوم رفع نیازها توسط دانشگاه ها و الزام برنامه پنجم توسعه بمنظور اختصاص سه درصد از تولید ناخالص ملی برای اعتبارات پژوهشی با این افزایش بودجه موافقت نماید.

در این نشست رؤسای پژوهشکده های دانشگاه صنعتی اصفهان به ارائه گزارش فعالیت ها، دستاوردها وبرنامه های خود در زمینه های تخصصی مرتبط پرداختند.

همچنین در پایان این مراسم سه طرح پژوهشی شامل پژوهشگاه دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز رشد واحدهای فناور ونخستین پژوهشکده الکترونیک هوانوردی(اویونیک) کشور بطور رسمی دردانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.

بازدید از طرح های پژوهشی انجام شده درآزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان، کلنگ زنی فاز جدید توسعه پژوهشکده علوم وفناوری زیردریا وشرکت در نشست بررسی  اقدامات صورت گرفته در طرح کلان بومی سازی فناوری های زیرسطحی در این پژوهشکده، از دیگر بخش های حضور معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم در دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

گزارش تصویری...

گزارش ویدئویی...

گزارش خبری تلویزیونی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.