کدخبر:1541/901117

17 بهمن 1390

با ارائه طرحی از سوی محققان دانشگاه صنعتی اصفهان و نخستین بار در کشور:
بهره برداری مجدد از آب اصلاح شده ی تصفیه خانه های شهری در مصارف صنعتی
محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با ارائه طرحی ضمن جایگزینی پساب شهری به جای آب زاینده رود در پالایشگاه اصفهان، امکان تأمین آب پایدار صنایع مختلف را فراهم آوردند.
در روش ارائه شده توسط دکتر سعید اسلامیان عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان که با همکاری مهندس صالح ترکش اصفهانی تدوین شده است، ضمن کاهش بهره برداری از منابع آبی متداول در پالایشگاه اصفهان، معیارها و استانداردهای انتقال پساب شهری به یک واحد صنعتی نیز تدوین شد.

این طرح که پس از یکسال پژوهش و نمونه برداری در پالایشگاه اصفهان اجراء وبه بهره برداری رسید، علاوه بر ایجاد زمینه جهت بهره برداری از پساب تصفیه خانه ی شهری بر اساس الگوهای تدوین شده، مزایای زیست محیطی و اقتصادی سرشاری را نیز برای پالایشگاه اصفهان به ارمغان آورد.

تأمین آب مورد نیاز پالایشگاه اصفهان با توجه به روند روبه گسترش این مجموعه، صرفه جویی در مصرف منابع آب به ویژه حوضه آبی زاینده رود،کاهش فعالیت های کشاورزی غیراستاندارد با استفاده از پساب تصفیه خانه ها و دستیابی به یک منبع آب دائمی و مطمئن جهت استفاده در صنعت از دیگر دستاوردهای این طرح می باشد.

گفتنی است طرح محققان دانشگاه صنعتی اصفهان جهت بهره برداری مجدد از آب اصلاح شده ی تصفیه خانه های شهری، ضمن ارائه در چند همایش داخلی وخارجی، عنوان برتر چهارمین همایش پژوهش وفناوری درحوزه صنایع نفت، گاز وپتروشیمی را کسب و در قالب یک کتاب نیز تدوین شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.