کدخبر:1035/910223

23 فروردین 1391

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای جهاد علمی در دانشگاه صنعتی اصفهان
با حضور خانواده شهدای جهاد علمی:
برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای جهاد علمی در دانشگاه صنعتی اصفهان
یادواره شهدای جهاد علمی چهار شنبه گذشته با حضور خانواده شهدای جهاد علمی شهیدان احمدی روشن، علی مرادی و رضایی نژاد در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم مادر شهید احمدی روشن با اشاره به حساسیت خاص خود در تربیت تک فرزند پسرش، شهید احمدی روشن را نمونه بارز اخلاق حسنه درتمامی شئون زندگی بیان کرد.

وی با اشاره به مقاومت وصف ناپذیر مصطفی از دوران طفولیت، مردانگی او را حاصل تلاش های بی شائبه برای تربیت وی قلمدادکرد.

صدیقه سالاریان افزود: مصطفی ایمان و اعتقادی راسخ داشت و به آنچه که اعتقاد داشت عمل می نمود، همیشه به جای حرف زدن به فکر عمل کردن و تلاش برای ساختن کشور و عزتمند نمودن نظام بود.

وی با بیان این که نسل سوم کشور منادی علم وفناوری درکشور است اظهارداشت: دشمن تصور می کند که با کشتن امثال مصطفی احمدی‌روشن‌ها روند علمی کشور متوقف می شود که البته این یک خیال باطل است وبا کشته شدن یک دانشمند، روح تازه‌ای در حرکت سایر جوانان به وجود خواهد آمد.

سالاریان شجاعت را ویژگی بارز شهید احمدی‌روشن بیان کرد وگفت: مصطفی در غنی‌سازی 3.5 درصد جزء چهار نفر اصلی بود و در شرایط تحریم همواره پیگیر تهیه تجهیزات مورد نیاز برای غنی‌سازی اورانیوم بود.

وی ادامه داد: مصطفی  یکی از کلیدی‌ترین افراد در سایت هسته‌ای نطنز بود که با فعالیت های خود به نوعی اسرائیل را عاجز کرده بود.

همسر شهید علی‌محمدی نیز در این مراسم با بیان این که همسراو تنها به جرم عشق به ملت و کشور خود به شهادت رسید، خداشناسی را بارزترین شاخصه  شهید علی محمدی بیان کرد.

وی با اشاره به اعتقاد راسخ شهید علی‌محمدی به کمک ها وامداد های الهی، عشق به امام خمینی(ره)،آرمان‌های انقلاب وایجاد وحدت میان مردم را از دیگر خصوصیات این شهید قلمداد کرد.

وی حساسیت به مباحثی چون تحریم‌هاو جنگ هشت ساله علیه جمهوری اسلامی را از دیگر ویژگی های شهید علی محمدی عنوان کرد وگفت: مخالفت دشمنان با بحث انرژی هسته ای بهانه ای برای جلوگیری از پیشرفت وتبدیل شدن ایران به عنوان یک الگوی جهانی است.

کرمی با بیان این که یکی از دغدغه‌های شهید علی‌محمدی عملیاتی شدن و کاربردی شدن علوم و فنون بودافزود: ایشان اعتقاد داشت که دانشجویان می بایست به دنبال تحقیقات بروند و در پی ارتقای کیفی باشند.

همسر شهید علی‌محمدی با اشاره به خستگی‌ناپذیری این شهید درمجاهدت‌های علمی و فرهنگی اضافه کرد: به دلیل دغدغه‌های علمی وفرهنگی که همسرم داشت وی را به شهادت رساندند، چرا که استکبار نمی‌تواند پیشرفت ایران را ببیند.

در بخش دیگری از این مراسم نیز همسر شهید رضایی نژاد عشق به وطن را ویژگی بارز دانشمندان هسته ای ایران دانست وگفت :مهمترین دغدغه شهدای هسته ای کشور وملت بود و دنیا به هوش و ذکاوت آن ها و دیگر دانشمندان هسته ای ایران غبطه می خورد.

شهره پیرانی تعهد و مسئولیت‌پذیری را از دیگرخصوصیات شهدای والامقام هسته ای بیان کرد وافزود: تخصص بالای علمی این شهیدان در کنار این تعهد سبب ترور ناجوانمردانه آن ها توسط ایادی استکبار شد.

وی با بیان این که شهدای هسته ای ایران دانش خود را درحد تئوری نگه نداشته و همواره از علم خود برای خودکفایی کشور استفاده نمودند تصریح کرد: آنها علم و عمل خود را با یکدیگر پیوند دادند وهمچنین آنها نیازی به مدرک علمی نداشتند و این مدرک بود که به آن ها محتاج بود.

گفتنی است مراسم گرامیداشت شهدای جهاد علمی به همت معاونت فرهنگی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

کلیپ تصویری... 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.