کدخبر:1932/910219

19 اردیبهشت 1391

با حضور استاد برجسته دانشگاه میشیگان امریکا:
برگزاری دومین کارگاه رئولوژی ایران دردانشگاه صنعتی اصفهان
دومین کارگاه رئولوژی ایران با حضور استادان، دانشجویان، محققان و صنعتگران رشته های مرتبط با این علم صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

دبیر علمی دومین کارگاه رئولوژی ایران درمراسم افتتاحیه این کارگاه با اشاره به سابقه کم علم رئولوژی درکشور در مقایسه با سابقه هشتاد ساله این علم در دنیا، هدف اصلی برگزاری این کارگاه را اشاعه رئولوژی درابعاد گوناگون ورشته های مختلف مرتبط با آن بیان کرد وگفت: مهمترین استفاده از نتایج تحقیقاتی این علم در صنایعی چون صنایع غذایی، پزشکی، دارویی و ... است که می توانیم در ایران به بهترین شکل از آن استفاده نمائیم.

دکتر کیقباد شمس با بیان این که رئولوژی علم مطالعه رفتار سیالات مرکب و پیچیده ای همچون دوغ آبه ها، مواد مذاب پلیمری و مواد غذایی است افزود: این مواد بر خلاف آب، سیالاتی با رفتار پیچیده و متفاوت محسوب می شوند.

وی با تأکید بر نیاز صنعتگران به رئولوژی برای طراحی صحیح تجهیزات گوناگون افزود: این علم منجر به استفاده بهینه و تولید مطلوب وسایل و امکانات مورد نیاز انسان در زمینه های مختلف می گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان حضور پروفسور رونالد لارسون، استاد برجسته دانشگاه میشیگان امریکا برای دومین سال پیاپی به عنوان میهمان ویژه در این کارگاه را بسیار مغتنم برشمرد وگفت: در زمان برگزاری این کارگاه علمی با بحث پیرامون مرزهای دانش رئولوژی، کلیات این علم به دانشگاهیان و صنعتگران ارائه می گردد.

شمس با تشریح پژوهش های عملی رئولوژی که به تازگی در کشور آغاز شده است تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان، پژوهشگاه پلیمر و دانشگاه پلی تکنیک تهران مهمترین تحقیقات و مطالعات در این زمینه را انجام داده ودر حال حاضر نیز به پژوهش های خود در علم رئولوژی ادامه می دهند.

وی با تأکید بر پیشتازی دانشگاه صنعتی اصفهان در اشاعه علم رئولوژی در کشورگفت: در همین راستا این دانشگاه پروژه بهبودبخشی خواص قیر در فعالیت های ساختمانی و آسفالت را آغاز نموده که با تحقیقات صورت گرفته و چاپ و ثبت یک پتنت ایرانی، مراحل تکمیلی این پروژه در حال انجام است.

شمس کیفیت مقالات و استقبال شرکت کنندگان از دومین کارگاه رئولوژی ایران را بسیار بیشتراز سال گذشته عنوان کرد و گفت: طی مدت دو روز برگزاری کارگاه رئولوژی، علاوه بر دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، صنعتگران و محققان صنایع پتروشیمی، شرکت های پلی اکریل، نفت و ... از دستاوردهای در حال ارائه در این کارگاه مطلع خواهند شد.

شایان ذکر است دومین کارگاه رئولوژی ایران از صبح امروز 19 اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز وتا فردا نیز ادامه خواهد داشت.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.