کدخبر:1433/920305

5 خرداد 1392

برگزاری اعتکاف دانشجویی رجبیه در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
به همت شورای مسجد واداره کل امور فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان:
برگزاری اعتکاف دانشجویی رجبیه در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
سومین اعتکاف دانشجویی رجبیه به همت شورای مسجد واداره کل امور فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) این دانشگاه برگزار شد.

این روزها گویی درآسمان خبرهایی است. در گرماگرم روزمرگی های عصر مدرن این صدایی است که از دور بندگان خدا را به نزدیک می خواند.گویی آسمان به زمین نزدیک تر شده و زمین از عظمت آسمان مبهوت گشته است.

شوق وصال به منبع لایزال است که گروهی را به آستان کبریایی اش رهنمون ساخته وبارالهی چه لذت بخش است گذر نسیم یاد تو بر دلها و چه زیباست پرواز پرنده خاطره تو بر قلبها و چه شیرین است پیمودن اندیشه در جاده ی غیب ها بسوی تو.

و اینجاست که زبان به مناجات با معبود هستی باز می گردد که الهی به حرمت آن نام که تو خوانی و به حرمت آن صفت که تو چنانی، دریاب که می توانی.الهی، عمر خود به باد کردم و بر تن خود بیداد کردم؛ گفتی و فرمان نکردم، درماندم و درمان نکردم.

الهی، اگر تو مرا خواستی من آن خواستم که تو خواستی.الهی، بهشت و حور چه نازم، مرا دیده ای ده که از هر نظر بهشتی سازم.

الهی، در دل های ما جز تخم محبت مکار و بر جان های ما جز الطاف و مرحمت خود منگار و برکشت های ما جز باران رحمت خود مبار. به لطف، ما را دست گیر و به کرم، پای دار، الهی حجاب ها از راه بردار و ما را به ما مگذار.

واین مناجات کنندگان همانند که روزه‌ی عشق می‌گیرند و با عشق، افطار می‌کنند، هم‌نشین اهل راز می‌شوند و از نیاز می‌گویند، عقل به اندیشه فرو رفته و دل به سجود رهنمون می سازند.

ایام البیض امسال نیز بر اساس یک سنت حسنه، مراسم معنوی اعتکاف با حضور دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) این دانشگاه برگزار شد.

علی رغم تقارن زمان امتحانات پایان ترم با ایام البیض ماه رجب، بیش از 230 تن از دانشجویان به همراه دیگر اقشار دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم حضور یافتند.

قرائت ادعیه وزیارات وارده در این ایام، برگزاری نشست های علمی و معرفتی، محفل انس با قرآن کریم، مراسم سخنرانی و... از جمله برنامه های اجراء شده در سومین اعتکاف رجبیه دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

گفتنی است: این مراسم به همت شورای مسجد واداره کل امور فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

گزارش ویدئویی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.