کدخبر:1711/910608

8 شهريور 1391

بررسی آخرین یافته های محققان علوم دامی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان+ گزارش ویدئویی
با حضور بیش از 1400 تن از محققان در پنجمین کنگره علوم دامی ایران:
بررسی آخرین یافته های محققان علوم دامی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان+ گزارش ویدئویی
پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران با حضور بیش از 1400 تن از متخصصان وپژوهشگران از دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم افتتاحیه این کنگره با اشاره پتانسیل های علمی وپژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان، گروه علوم دامی دانشکده کشاورزی این دانشگاه را از جمله گروه های بسیار توانمند وبرخودار از کادر علمی مجرب توصیف کرد وافزود: امید می رود با برگزاری این کنگره در این دانشگاه ضمن بهره مندی از فرصت حضور متخصصان این رشته، شتاب حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان در بخش علوم دامی افزایش یابد.

دکتر محمد اسماعیل همدانی گلشن به وجود زیرساخت های مناسب ونیروهای انسانی بسیار توانمند در گرایش های مختلف علوم دامی در کشور اشاره و تصریح کرد: حرکت بر اساس شیوه های مبتنی بر دانش وتوجه به اقتصاد دانش بنیان، ضمن ارتقاء ارزش افزوده محصولات، افزایش کیفیت و خودکفایی در بخش های مختلف را در پی خواهد داشت.

وی افزود: نگاه کنونی به تحقیقات درکشور و اهمیت  بخشی به این مقوله حاصل تلاش تمامی محققان در سال های گذشته است که هدایت صحیح اعتبارات به سمت تولیدات داخلی وتوجه ویژه به اقتصاد مقاومتی زمینه ساز بروز موفقیت های مهم آتی خواهد شد.

رئیس پنجمین کنگره علوم دامی ایران نیز در این مراسم با اشاره به گسترش روز افزون متخصصان جامعه دامپروری درکشورگفت: دبیرخانه این کنگره امسال بیش از 1400 مقاله حاصل از پژوهش های 950 محقق علوم دامی در پنج گرایش تغذیه نشخوارکنندگان، تغذیه طیور، ژنتیک واصلاح دام وطیور، فیزیولوژی دام وطیور، مدیریت، آبزیان وپرورش زنبور عسل دریافت نموده است.

دکتر غلامرضا قربانی گرایش های تغذیه طیورو تغذیه نشخوار کنندگان را با ارائه بیش از 400 مقاله، اصلی ترین گرایش های مورد بررسی در این کنگره عنوان کرد و افزود: پنج کمیته علمی با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه های استان اصفهان واستان های همجوار به همراه تعدادی از دانشجویان دکتری دانشگاه صنعتی اصفهان به بررسی وانتخاب 200 داور پرداختند.

وی با بیان این که تعداد مقالات بررسی شده توسط هریک از داوران بین 10 الی 20 عنوان بوده است اضافه کرد: در یک اتفاق ویژه برای نخستین بار ضمن ارائه بیش از 300 مقاله شفاهی در نه سالن از مجموعه سالن های مفاخر دانشگاه صنعتی اصفهان،  حدود 1000 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می شود.

استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان گسترگی نمایشگاه برگزار شده در حاشیه این کنگره را در مقایسه با کنگره های پیشین علوم دامی از دیگر ویژگی ممتاز پنجمین کنگره علوم دامی ایران برشمرد و افزود: همکاری صمیمانه بخش های مختلف مدیریتی دانشگاه ونیز اقدامات شبانه روزی ماه های اخیر تیم اجرایی این کنگره به سرپرستی دکتر سعید انصاری ونیزفعالیت های کمیته علمی به سرپرستی دکتر احمد ریاسی سبب برگزاری شایسته این کنگره گردید.

رئیس انجمن علوم دامی ایران نیز در این مراسم با تأکید لزوم توجه بر کیفیت تولیدات علمی اظهار امیدواری کرد که این کنگره در پیشبرد اهداف تعریف شده و اعتلای علوم دامی مؤثر باشد.

دﮐﺘﺮﻣﺤﻤﺪﺟﻮاد ﺿﻤﯿﺮي افزود: انتشار نخستین مجله انگلیسی زبان انجمن علوم دامی ایران با همکاری دانشگاه کرمان آغاز شده ومنتظر دریافت مقالات محققان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی علوم دامی از سراسر کشور می باشد.

گفتنی است: برگزاری نمایشگاه {C}{C}{C}{C}{C}{C}مراكز تولیدی و تعاونی های فعال در زمینه علوم دامی در 25 غرفه در حاشیه این کنگره ونیز برگزاری مجمع وانتخابات سومین دوره هیأت مدیره انجمن علوم دامی ایران از بخش های جنبی پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران است.

همچنین بخش های تخصصی وارائه مقالات پنجمین کنگره ملی علوم دامی ایران به همت گروه علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان تا فردا ادامه دارد.

گزارش تصویری ...

گزارش ویدئویی...

کلیپ اختتامیه...

گزارش خبری تلویزیونی...

/strong

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.