کدخبر:1421/910929

29 آذر 1391

بررسی آخرین تحقیقات پیشرانش هوافضایی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان+ گزارش ویدئویی
با حضور محققان، پژوهشگران ومدیران صنعت:
بررسی آخرین تحقیقات پیشرانش هوافضایی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان+ گزارش ویدئویی
نخستین کنفرانس انجمن پیشرانش هوافضایی ایران با حضور محققان، پژوهشگران، اعضای هیأت علمی ودانشجویان علاقه مند صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم افتتاحیه این کنفرانس به جایگاه برجسته این دانشگاه در روند تولید علم کشور طی سالیان گذشته اشاره کرد وگفت: تأثیر تلاش های محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتقاء جایگاه علمی کشور در منطقه وجهان بسیار محسوس است.

دکتر منوچهر حیدرپور افزود: میزان مقالات پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان طی سال های گذشته روند صعودی داشته وبا توجه به تلاش های درخور توجه اعضای هیأت علمی، دانشجویان و محققان این دانشگاه پیش بینی می شود تعداد مقالات ISI دانشگاه صنعتی اصفهان در سال جاری میلادی به بیش از 1000 مقاله ارتقاء یابد.

دبیرنخستین کنفرانس انجمن پیشرانش هوافضایی ایران نیز در این مراسم ارتباط بین صنعت ودانشگاه در حوزه مربوط به موضوعات پیشرانش فضایی را از مهم ترین اهداف برگزاری این کنفرانس بیان کرد.

دکتر احمد سوهانکارافزود: تیم متمرکز داوری متشکل از اعضای هیأت علمی وبویژه اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان پس از بررسی دقیق مقالات و اعمال حداقل فیلترهای لازم در پذیرش مقالات، درنهایت 49 مقاله را حائز امتیاز لازم به منظور ارائه در این کنفرانس معرفی کردند.

مدیرعامل انجمن پیشرانش هوافضایی ایران نیز در این مراسم به جایگاه پیشرانش هوافضایی در توسعه زیرساخت های عمومی ورفاهی در کشورهای مختلف اشاره کرد وگفت: بهره مندی از یک سیستم حمل ونقل عمومی مناسب وسریع سبب می شود تا ضمن کاهش زمان جابه جایی ها و بهره وری اقتصادی، امکانات شهرها در حداقل زمان وبطور عادلانه در اختیار عموم قرار گیرد.

دکترمحسن آقا سیدمیرزابزرگ بهره مندی از نیروی محرکه مناسب در خشکی ودریا را از دیگر موارد مهم در معطوف شدن توجه محققان به پیشرانش هوافضایی عنوان کرد وادامه داد: برخورداری از قدرت جابجایی سریع چابک و امن در دریا وآسمان سبب خواهد شد تا ضمن دسترسی بیشتر وسریع تر به امکانات وتسهیلات رفاهی، زمینه بهره وری بیش از پیش اقتصادی نیز فراهم شود.

وی دسترسی به فوریت های پزشکی در حوزه سلامت، پیش بینی حوادث، شرایط جوی و... توسط ماهواره ها، قدرت جابه جایی و واکنش سریع وبرخورداری از قدرت بازدارندگی مناسب را از دیگر مؤلفه های توجه به پیشرانش ها در کشور عنوان کرد.

مدیرعامل انجمن پیشرانش هوافضایی ایران در ادامه با تأکید بر لزوم سرمایه گذاری بیش از پیش در صنعت پیشرانش هوافضایی اظهار امیدواری کرد: با ورود دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی وصنایع به این حیطه، ضمن فرهنگ سازی در خصوص توجه به پیشرانش هوافضایی بسترهای لازم به منظور توسعه زیرساخت های کشور از این طریق فراهم شود.

در ادامه این مراسم معاون طرح وبرنامه سازی صنایع هوایی کشور به ارائه مطالبی در خصوص ضرورت توسعه پیشرانش های توربینی هوایی در کشور پرداخت.

همچنین حسین زمانی مدیرعامل شرکت ساخت موتورهای توربینی دیگر سخنران این مراسم بود که برنامه جامع موتورهای توربینی در افق سندچشم انداز 1404 را ارائه کرد.

پرفسورگریگوری پروچان محقق پیشرانش های هوافضایی از کشور اوکران از جمله سخنرانان کلیدی نخستین کنفرانس انجمن پیشرانش هوافضایی ایران بود.

در نخستین کنفرانس انجمن پیشرانش هوافضایی ایران 49 مقاله از میان 87 مقاله پذیرش شده از سوی دبیرخانه این کنفرانس توسط محققان این حوزه از سراسر کشور ارائه می شود.

نخستین کنفرانس انجمن پیشرانش هوافضایی ایران در هشت محور سامانه‌های پیشرانش مایع و جامد، سامانه‌های پیشرانش توربینی(توربوجت ، توربوماشین‌ها، ... )، سامانه‌های پیشران با سرعت بالا( رم‌جت ، اسکرم‌جت ، ...)، سیستم‌های پیشران فضایی(میکروتراسترها ، الکتریکی ، پلاسما ، MHD و .... )،تکنولوژی ساخت ، مواد و متالوژی سیستم‌های پیشرانش، مانیتورینگ و عیب ‌یابی وسوخت‌ها امروز وفردا به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

گزارش ویدئویی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.