کدخبر:1016/911123

23 بهمن 1391

از9 طرح عمرانی آموزشی، پژوهشی ورفاهی در دانشگاه صنعتی اصفهان بهره برداری شد + گزارش ویدئویی
با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:
از9 طرح عمرانی آموزشی، پژوهشی ورفاهی در دانشگاه صنعتی اصفهان بهره برداری شد + گزارش ویدئویی
همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شنبه گذشته از نه طرح عمرانی آموزشی، پژوهشی ورفاهی در دانشگاه صنعتی اصفهان بهره برداری شد.

این طرح ها شامل دانشکده جدیدمهندسی نساجی، طبقه جدیدساختمان دانشکده مهندسی صنایع، ساختمان جدید مرکزپژوهشی کشت بدون خاک، 10 آزمایشگاه جدید، محوطه سازی و نورپردازی جنب تالارهای مفاخر ورستوران سنتی، با هزینه ای قریب به 93 میلیارد و 166 میلیون ریال احداث وتجهیز شده است.

احداث و تجهیز دانشکده ی مهندسی نساجی با زیربنای نه هزار و500 مترمربع وبا هزینه ای بالغ بر 75 میلیارد ریال در طول قریب به 28 ماه به سرانجام رسیده است.

در احداث این ساختمان ضمن رعایت کامل مبانی طراحی و اجرا بر اساس مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، از فناوری های نوین در تأسیسات الکتریکی، مکانیکی وموتورخانه ای استفاده شده است.

همچنین یک هزارو 700 متر مربع از سه هزار و500 مترمربع زیربنای طبقه ی جدید دانشکده مهندسی صنایع با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد و 900 میلیون ریال که در مدت 18 ماه ساخته شده به بهره برداری رسید.

در احداث این بخش از ساختمان دانشکده مهندسی صنایع ضمن استفاده از فناوری نوین(LSF) و مبتنی بر استاندارد های روز دنیا، صرفه جوئی قابل توجه در مصرف برق با بهره گیری حداکثری از نور طبیعی و کاربری متناسب با نیاز بهره برداران پیش بینی شده است.

در مراسم افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه صنعتی اصفهان همچنین ازساختمان جنبی مرکز پژوهشی کشت بدون خاک، محوطه تالارهای مفاخر، رستوران سنتی، ونیز 10 آزمایشگاه جدید بر مبنای تغییر کاربری دردانشکده های شیمی،مهندسی شیمی، مهندسی کشاورزی و مهندسی مواد در مجموع به وسعت بیش از 12 هزار متر مربع وبا هزینه 10 میلیارد و 266 میلیون ریال بهره برداری شد.

معاون آموزشی وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر وسی وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به فشارهای اقتصادی وتحریم های دشمنان اشاره وتصریح کرد: غلبه بر مشکلات اقتصادی بوجود آمده نیازمند بهره گیری از نظرات متخصصان بویژه فرهیختگان دانشگاهی است.

دکتر حسین نادری منش دانشگاه صنعتی اصفهان را از جمله دانشگاه های برتر کشور و استقرار یافته در مهم ترین شهرعلمی وصنعتی پس از تهران عنوان کرد وگفت: توانمندی های این دانشگاه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی سند چشم انداز 1404 کشور را مهم ترین برنامه به منظور رشد وارتقاء در تمامی بخش ها دانست و افزود: در این چشم انداز توجه ویژه به دانش بنیان بودن و به تبع آن نقش دانشگاه ها بسیار مؤثر وکلیدی می باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری افزود:کسب رتبه نخست تولید علم در منطقه و رتبه 16 جهانی مبتنی بر زیرساخت های بوجود آمده در طول عمر نظام شکوهمند جمهوری اسلامی در اقصی نقاط کشور است.

وی تولید فناوری مبتنی بر دانش تولید شده را مهمترین موضوع پس از حصول این موفقیت ها در تولید علم ارزیابی کرد وادامه داد: تولید علم واقعی، تبدیل دانش به فناوری های نرم وسخت وبهره گیری از دانش بدست آمده در جهت غلبه بر مشکلات است.

نادری منش ایجاد بازار پررونق کسب و کار، فعال شدن بخش خصوصی، ایجاد ارزش افزوده ودر نهایت برطرف شدن مشکلات اقتصادی واشتغال را مستلزم تولید فناوری درکشورعنوان کرد وگفت: لازم است تا ضمن گسترش رشته های مولد و ارتباط بیش از پیش دانشگاه باصنعت، فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز در این مسیر نقش مؤثر خود را به خوبی ایفا نمایند.

 وی طرح آمایش استانی را مبنایی صحیح به منظور مدیریت آموزشی در دانشگاه ها دانست و اظهار کرد: این طرح بر مبنای منابع، فرصت ها، نیازها وزیرساخت ها، وضعیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها را تعیین خواهد نمود.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری اضافه کرد:دانشگاه های موفق جهان دانشگاه هایی هستند که با ارتباط با صنایع مولد و تولید ثروت مبتنی بر دانش، منابع مالی خود را بطور مستقل تأمین می نمایند.

وی با بیان این که لازم است فارغ التحصیلان دانشگاهی نسبت به آرمان ها وارزش های کشور متعهد باشندابراز امیدواری کرد تا با تلاش محققان وفرهیختگان دانشگاه ها بسترهای لازم به منظور ایجاد رفاه در جامعه بر مبنای تولید فناوری فراهم گردد.

گزارش تصویری...

گزارش ویدئویی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.