کدخبر:1957/910407

7 تیر 1391

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خبرداد:
ارتقاء چشمگیر امتياز دانشگاه صنعتی اصفهان درجدیدترین رتبه بندی دانشگاه های کشور
دانشگاه صنعتی اصفهان در جدیدترین رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشي کشور كه توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) صورت گرفته است، با کسب امتیاز(35.13)، ضمن افزايش امتیاز (11.44) نسبت به امتياز اين دانشگاه در رتبه بندی سال گذشته، در میان دانشگاه هاي وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز دو پله صعود کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر افزود: بر اساس این رتبه بندی که طی روزهای گذشته توسط رئیس مركز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري اعلام شد، دانشگاه صنعتي اصفهان همانند سال گذشته رتبه هفتم دانشگاه های وزارت عتف را به خود اختصاص داد.

دکتر محمد اسماعیل همدانی گلشن با اشاره به کسب امتیاز (35.13) دانشگاه صنعتی اصفهان در این رتبه بندی گفت : این دانشگاه با ارتقاء (11.44) امتیازی نسبت به امتیاز (23.69) سال گذشته خود، از جمله دانشگاه های برخوردار از بیشترین افزایش امتیاز در این رتبه بندی به شمار می رود.

وی این ارتقاء امتیاز را عاملی برای صعود دو پله ای دانشگاه صنعتی اصفهان نسبت به سال گذشته وقرار گرفتن در جایگاه هشتم مجموعه دانشگاه هاي وزارت علوم و وزارت بهداشت عنوان کرد .

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اقدامات زیربنایی و برنامه ریزی های کلان صورت گرفته طی دو سال گذشته در این دانشگاه تصریح کرد: ارتقاء کمی وکیفی زیرساخت ها و ساختارهاي آموزشی وافزایش هدفمند وبرنامه محور دوره های تحصیلات تکمیلی سبب شد تا جمعیت دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به نسبت دانشجویان دوره کارشناسی افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی تصویب 15 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در سال گذشته و مصوب نمودن چهار رشته از ابتدای سال جاری تاکنون در شورای این دانشگاه را از دیگر اقدامات برای ارتقاء جایگاه علمی این دانشگاه عنوان کرد وادامه داد: برخی از رشته های مصوب همچون مهندسی منظر و معماری اویونیک بعنوان رشته های روز برای نخستین بار در کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد می شود.

همدانی گلشن ایجاد امکانات، تسهیلات ویژه و بورس های تحصیلی چندگانه جهت دانشجویان استعداد های درخشان را از دیگر اقدامات به منظور ارتقاء جایگاه آموزشی این دانشگاه بیان کرد وگفت: مجموعه اقدامات صورت گرفته درحوزه معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان سبب شد تا چندی پیش، این معاونت بعنوان معاونت آموزشی برتر در میان دانشگاه های کشور برگزیده شود.

وی توجه ویژه به پژوهش و فناوری بعنوان یکی از محورهای اصلی برنامه ریزی های کلان دانشگاه صنعتی اصفهان را ازدیگر اقدامات درراستای ارتقاء جایگاه این دانشگاه قلمداد کرد و ادامه داد: تدوین طرح جامع پژوهش وفناوری دانشگاه، حمایت گسترده از ساخت تجهیزات آموزشی و پژوهشی، دسترسی دانشگاهیان به بانک های اطلاعاتی، اختصاص مبالغ قابل توجهی به پژوهانه اساتید ودانشجویان دکتری، حمایت ویژه وافزایش تعداد فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری و افزایش تعداد مجلات علمی پژوهشی این دانشگاه بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی اصفهان می باشد.

وی افزود: با تمهیدات صورت گرفته و افزایش مشوق های گوناگون برای ارائه مقالات علمی پژوهشی، مقالات ISI دانشگاه صنعتی اصفهان با یک جهش قابل توجه، از تعداد 550 عنوان در سال 2009 به 675 مقاله در سال 2010 و 821 مقاله در سال 2011 افزایش یافت.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: برای نخستین بار حجم قراردادهای صنعتی دانشگاه صنعتی اصفهان با یک جهش صد درصدی، درسال گذشته به رقم 195 میلیارد ریال افزایش یافت که این امر از تحرک، پویایی و حرکت پرشتاب این دانشگاه در حوزه پژوهش وفناوری حکایت دارد.

وی ایجاد زیرساخت های رفاهی جدید را از اقدامات عمرانی صورت گرفته طی دو سال گذشته وبه منظور ارتقاء منزلت دانشگاهیان این دانشگاه بیان کرد وگفت: افتتاح حدود 19 طرح عمرانی جدید، احداث مجتمع رفاهي، خوابگاهی دخترانه صدف، ارتقاء زیرساخت های خوابگاهی وافزایش امکانات ورزشی، تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر برای دانشجویان این دانشگاه است.

وی با بیان بخشی از اقدامات فرهنگی انجام گرفته در این دانشگاه، حمایت از طرح های فرهنگی کلانی چون طرح رفعت، طرح ضيافت انديشه، ستادهاي دانشجويي محرم و فاطميه، اردوهای فرهنگی زیارتی، برگزاری کرسی‌هاي آزاد اندیشی در سال گذشته و برگزاری نشست های متعدد فرهنگی را از فعالیت های این دانشگاه در حوزه فرهنگی اجتماعی بیان کرد.

همدانی گلشن افزود:دانشگاه صنعتی اصفهان طی دوسال اخیر ضمن جذب تعدادی از برترین نخبگان علمی ودانشگاهی دانش آموخته در بهترین دانشگاه های داخلی وخارجی به عنوان اعضاي جديد هيات علمي، زمینه مطلوبی به منظور ارتقاء آموزش وپژوهش در این دانشگاه فراهم نموده است.

وی با اشاره به مطالب خلاف واقع منتشر شده در یک سایت اینترنتی، دانشگاه صنعتی اصفهان را مجموعه ای همدل، صمیمی، فعال ودارای انسجام توصیف کرد وافزود: شوراهای فعال در بخش های گوناگون این دانشگاه، حرکت تمامی قسمت ها برمبنای برنامه مدون دانشگاه وکسب توفیقات گوناگون در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نشان از حرکت روبه رشد این دانشگاه دارد ودر این زمینه اقدامات سیاسی وتخریبی خللی در عزم دانشگاهیان این دانشگاه وارد نخواهد کرد.

همدانی گلشن در پایان ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات وبرنامه ریزی های صورت گرفته در بخش های مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه  در رتبه بندی های آتی دانشگاه های کشور جایگاه بالاتری را کسب نماید.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.