کدخبر:1725/910219

19 فروردین 1391

آغاز بزرگترین رویداد مهندسی عمران کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
با حضور پژوهشگران داخلی وخارجی:
آغاز بزرگترین رویداد مهندسی عمران کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش ویدئویی
نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران با حضور بیش از 1600 نفراز متخصصان وپژوهشگران داخلی وخارجی، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها ودانشجویان علاقه مند به مهندسی عمران صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

دبیر علمی این کنگره با اشاره به رکورد کم نظیر ثبت نام داوطلبان وتقاضامندی بیش از 2000 نفر از متخصصان وعلاقه مندان مهندسی عمران به منظور شرکت در این کنگره، از پذیرش بیش از 3000 خلاصه مقاله در مراحل ابتدایی ودر یافت بیش از 1800 مقاله کامل در مرحله نهایی نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران خبر داد.

دکتر حمیدرضا صفوی به کیفیت بسیار بالای مقالات ارائه شده در این کنگره اشاره وتصریح کرد:قریب به 1600 مقاله پذیرفته شده توسط دبیرخانه نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران طی سه روز برگزاری این کنگره در نه سالن موازی و در قالب پوستر وارائه حضوری مورد بررسی قرار خواهدگرفت.

وی افزود: مقالات ارسال شده به دبیرخانه این کنگره در سه محورسازه، خاک وآب وبر مبنای داوری دقیق اعضای هیأت علمی دانشکده های مهندسی عمران از سراسرکشور انتخاب شده است.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان، برگزاری 17 کارگاه تخصصی در ایام برگزاری این کنگره ونیز برگزاری نمایشگاه تجهیزات، دستاوردها و خدمات مشاورین، دستگاه های اجرایی، پیمانکاران و بخش های فعال در حوزه مهندسی عمران در مساحتی قریب به 400 متر مربع را از مهم ترین بخش های جنبی این کنگره بین المللی عنوان کرد.

دبیر نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران همچنین از حضور محققانی ازکشورهای امریکا، کانادا، پرتقال، مالزی و لبنان در این رویداد بزرگ علمی خبر داد.

در این مراسم رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیزبا اشاره به گفتمان رایج علم وفناوری به عنوان گفتمان غالب در کشورافزود: عمده مردم وفرهیختگان جامعه اکنون توجه خود را به این گفتمان معطوف نموده و با پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه ای، پیشرفت همه جانبه کشور را مد نظر قرار داده اند.

دکتر همدانی گلشن با تأکید بر پتانسیل های ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی وفرهنگی تصریح کرد: با ارتقاء زیرساخت های علمی و پژوهشی این دانشگاه در دوسال گذشته، دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن پیشرفت چشمگیر دربخش های مختلف، از زمینه های لازم به منظورکسب عنوان برترین دانشگاه صنعتی کشور برخوردار شده است.

وی انسجام، همدلی وهماهنگی کنونی آحاد مختلف دانشگاهیان این دانشگاه اعم از اعضای هیأت علمی، کارکنان ودانشجویان را کم نظیر توصیف واظهار امیدواری کرد که با این همدلی، شاهد پیشرفت روافزون دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه های مختلف باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور محققان داخلی وخارجی در این کنگره عظیم بین المللی به تغییرات اقلیمی بوجود آمده در نقاط مختلف جهان اشاره کرد وافزود: مشکلات ناشی از افزایش جمعیت، بلایای طبیعی وتقاضا برای بهره مندی از انرژی از جمله مسائلی است که علوم مرتبط با مهندسی عمران در بخش های مختلف به ویژه سازه وخاک نقش بسزایی درکاهش وکنترل آسیب های ناشی از آن ها خواهد داشت.

مهندس منصورشیشه فروش با بیان اين كه جامعه جهاني كنوانسيون‌هاي متعددي براي خروج از بحران تدوين كرده است تصریح کرد: با توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، مدیریت منابع، وتوجه به مباحث توسعه پایدار می توان تبعات بحران های احتمالی پیش رو را کاهش داد.

وي با اشاره به كمبود منابع آب در جهان افزود: با مديريت منابع و ساماندهي كاربري آن، کنترل بحران‌های زیست محیطی امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران تا 21 اردیبهشت ماه جاری وبا برگزاری کارگاه های تخصصی در مجموعه تالارهای مفاخر دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه خواهد داشت.

گزارش ویدئویی...

گزارش خبری تلویزیونی...

کلیپ اختتامیه...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.