کدخبر:1645/20240429

10 ارديبهشت 1403

استاندار اصفهان در شورای دانشگاه صنعتی اصفهان:
دانشگاه صنعتی اصفهان به ایجاد ستاد درآمدزایی مستمر نیاز دارد.
استاندار اصفهان در شورای دانشگاه صنعتی حضور یافت و گفت: ایجاد یک ستاد درآمدزایی مستمر و با برنامه در دانشگاه صنعتی اصفهان الزامی است.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، استاندار اصفهان عصر یکشنبه ۹ اردیبهشت در دانشگاه صنعتی اصفهان حضور یافته و در جمع اعضای هیئت‌علمی و هیئت‌رئیسه دانشگاه، به درخواست‌های آن‌ها پاسخ داد.

سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه محصول اصلی دانشگاه‌ها، متخصصین و مدیرانی هستند که در امور مختلف کشور فعالیت می‌کنند، بیان کرد: با یک نگاه منصفانه به ادوار گذشته می‌توان به این نتیجه رسید که دانشگاه واقعاً به‌خوبی کار انجام داده است؛ اما بمباران تبلیغاتی دشمن در فضای رسانه، اجازه نمی‌دهد اخبار مسائل کشور به‌درستی و بدون واسطه به فرزندان ما برسد.

وی ادامه داد: حضور گسترده گردشگران سلامت در کشور ما نشان می‌دهد که ظرفیت و توانمندی ایران نسبت به بسیاری از کشورهای پیشتاز در این حوزه پیشی گرفته و این موضوع در حوزه‌های دیگر ازجمله صنعت نیز به چشم می‌خورد که توسط فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه‌ها رقم خورده است. کشورهایی که قبلاً فروش محصولات به ایران را به دلیل تحریم‌ها محدود می‌کردند، اکنون خرید محصولات را محدود می‌کنند و تفکر درمورد همین موضوع برای تحلیل فعالیت‌های دانشگاهی در این چند سال کافی است.

استاندار اصفهان نحوه برقراری ارتباط و نقش هدایتگری دانشگاه در جامعه و فعالین صنعت را یکی از نقص‌های موجود در دانشگاه دانست و گفت: طبق روایات، هرکس عالم‌تر باشد، فروتن‌تر است و برای اینکه در قواره یک انسان فرهیخته دانشگاهی صاحب‌کمال قرار بگیریم، باید طبق این اصل رفتار کنیم. دانشگاه باید در عیب‌یابی، بهبود وضعیت و افزایش ظرفیت صنایع نقش ایفا کرده و با شهرستان‌ها و محیط پیرامونی خود تعامل داشته باشد.

وی افزود: علت ایجاد تضاد بین دانشگاه و کلونی‌های جمعیتی پیرامونی در رفتارهای نو قلمداد شده و مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. دانشگاه باید گاهی اوقات در تعاملات خود تواضع و فروتنی نشان داده و درعین‌حال از جایگاه و حدود لازم برای مدیریت دانشگاه به‌طورجدی دفاع کند. به بیان دیگر، مرزها باید روشن باشند؛ اما تعاملات و همراهی‌ها نیز در جای خود موردتوجه واقع شوند.

مرتضوی در ارتباط با لزوم ایجاد ستاد درآمد مستمر در دانشگاه صنعتی اصفهان تأکید کرد: یک ستاد درآمد مستمر با برنامه و برای ظرفیت‌سازی کسب درآمد باید در دانشگاه صنعتی اصفهان وجود داشته باشد. ازطرف دیگر برای داشتن آینده روشن، باید به سراغ درآمدزایی ازطریق تعامل با صنایع و سایر روش‌های تأمین بادوام دانشگاه رفت و نباید محدود به بودجه‌ها و اعتبارات دولتی بود.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های دانشگاه را برای درآمدزایی به جریان انداخت، در ادامه گفت: مجموعه‌هایی مثل پالایشگاه اصفهان، فولاد مبارکه و پتروشیمی اصفهان، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای قرارگیری در کنار دانشگاه صنعتی اصفهان هستند، همچنین هیئت‌امنایی بودن این دانشگاه فرصت بسیار خوبی است. اگر دانشگاه اقدامات لازم دراین‌خصوص را انجام دهد، استانداری برای ملزم‌کردن این مجموعه‌ها به کمک دانشگاه خواهد آمد.

استاندار اصفهان با اشاره به اقدامات استانداری در حوزه جهش تولید و تحقق شعار سال عنوان کرد: در سال اقتصاد دانش‌بنیان، کارگروهی متناسب با این شعار در استانداری راه‌اندازی شد که فعالیت این قرارگاه با دبیری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان دنبال می‌شود؛ اما باتوجه‌به تغییر شعار سال، مسائل دیگر نیز به دستور کار آن اضافه می‌شود. در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم نیز معاونت اقتصادی استانداری جلساتی با فعالین اقتصادی، نخبگان و اساتید دانشگاه داشته تا یک مسیر را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی در قالب ایجاد نشان و برند جدید یا توسعه برندهای موجود برای افزایش تولید محصولات موردنیاز، به‌کارگیری ظرفیت خالی واحدها برای تعریف سفارش‌های داخلی و خارجی، برنامه‌ریزی تولید در خانه در برخی حوزه‌ها ازجمله صنایع‌دستی و کارهایی که جمعیت خانواده‌ها را درگیر می‌کند و مشارکت مردم در تأمین مالی و پشتیبانی از واحدهایی که دچار مشکل هستند، ازجمله پیشنهاداتی است که تاکنون در راستای تحقق شعار سال در این کارگروه ارائه شده است.

مرتضوی تصریح کرد: اگر اساتید و نخبگان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز اعلام آمادگی کنند، ما از حضور تیم این دانشگاه در کارگروه و ارائه پیشنهادها در حوزه جهش تولید استقبال می‌کنیم.

دکتر میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ابتدای این نشست گزارشی از فعالیت‌های مهم دانشگاه در دو سال گذشته ارائه کرد و اظهار داشت: در حوزه عمرانی، دو پروژه بزرگ دانشگاه دارای اولویت بوده‌اند که با کمک اعتبارات تخصیص‌یافته در سفر ریاست‌جمهوری، پروژه‌های اتمام ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک و مرکز نوآوری فولاد به سرانجام رسیدند. همچنین جبران کمبود خوابگاه برای ۵۰۰ دانشجوی دختر در این مدت انجام شد.

وی ادامه داد: مقوله ترافیک سنگین نیز یکی دیگر از معضلات جدی بود که با تخلیه حجم زیادی از زباله‌های ساختمانی و ایجاد پارکینگ‌ها، در هفته گذشته شاهد پارک حدود ۶ هزار خودرو در زمان برگزاری کنکور سراسری بودیم که بدون احساس حتی دره‌ای ترافیک انجام شد. همچنین در شب‌ها قدر، امکان پارک خودروی مردم خمینی‌شهر در دانشگاه فراهم شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان حضور استاد نمونه کشوری و اساتید ۲ درصد برتر جهانی را ازجمله افتخارات آموزشی دانست و عنوان کرد: باهمت حوزه پژوهشی و مخصوصاً پژوهشکده فاوا دانشگاه، اعتبارات پژوهشی تا ۳ و نیم برابر افزایش یافت و برای اولین‌بار در تاریخ، تمام اعتبارات مربوط به تحقیق اساتید تنها در همین حوزه صرف شده و به‌موقع در اختیار آنان قرار گرفته که باعث ارتقای جایگاه پژوهشی اساتید شد. همچنین اقدامات خوبی در حوزه تألیف و تدوین کتب و مجلات انجام شده و دانشگاه صنعتی اصفهان در این بخش سرآمد بوده است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار ابزار آزمایشگاهی در دانشگاه تعمیر شدند، اضافه کرد: با همکاری معاونت پژوهشی، مسئله پساب دانشگاه که پیش‌ازاین حدود ۳ لیتر در ثانیه استحصال می‌شد، ابتدا به ۵ لیتر و اکنون به ۲۰ لیتر در ثانیه رسیده و این موفقیت باعث حل مشکل آب فضای سبز شده و توسعه و شادابی فضای سبز را به همراه داشته است.

میرمحمدی میبدی در خصوص فعالیت‌ها و افتخارات حوزه دانشجویی گفت: بهبود ارتباط استاد و دانشجو در دستور کار قرار گرفته و حل معضلات دانشجویی در کمیسیون‌های موارد خاص در اولویت قرار دارد، همچنین وام‌های دانشجویی، مشاوره‌ها و تسهیل ارتباط دانشجویان و اساتید با حوزه ریاست دانشگاه ازجمله افتخارات این حوزه به شمار می‌رود. به جهت جذاب و شاداب کردن محیط و فضای دانشگاه نیز باغ مروارید، سالن‌های مطالعه و فضاهای ورزشی بیشتر ایجاد شده‌اند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.