کدخبر:1348/20240509

20 ارديبهشت 1403

آیین تقدیر از سرآمدان آموزشی و فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
۲۵ عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به‌عنوان سرآمدان آموزشی و فرهنگی در سال ۱۴۰۳ معرفی و در آیین قدراستاد تجلیل شدند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، آیین «قدر استاد»، نکوداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری ظهر امروز با حضور هیئت‌رئیسه، اعضای هیئت‌علمی و خانواده شهدای دانشگاه برگزار شد. رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه اساتید، نقش بزرگی در اقتدار کشور داشته‌اند، اظهار داشت: حضور پررنگ اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در خط مقدم علم و دانش باعث اقتدار آفرینی برای کشور می‌شود. اساتید دانشگاه به‌عنوان سربازان گمنام در دفاع در مقابل تحریم‌ها و جنگ نرم نیز تأثیر بسزایی داشته‌اند.

وی ادامه داد: برکت خون شهدا نیز تجلی وعده صادقی است که کشور امام‌زمان می‌تواند صدور انقلابش را در بلاد کفر به منصه ظهور ببیند. دکتر میبدی عنوان کرد: اکنون شاهد وقایع خوب و شیرینی در صنایع دفاعی هستیم و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن حتی در همین دانشگاه داریم که ماحصل تلاش اعضای هیئت‌علمی و مدیران اجرایی است.

وی افزود: همدلی و همراهی اعضای هیئت‌علمی با انقلاب اسلامی و در عرصه‌های کمک به رفاه مردم این سرزمین ستودنی است و ما مدیران باید بر خود خرده بگیریم که به دلیل محدودیت‌ها نتوانستیم آن‌گونه که درخور مقام شامخ اعضای هیئت‌علمی است، به آن‌ها خدمت کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه در دو سال گذشته بیان کرد: وابستگی بودجه دانشگاه به بودجه دولتی، هیئت‌رئیسه و بخش مالی دانشگاه را می‌آزارد؛ اما جمعیت علمی و آموزشی دانشگاه در اوج قناعت توانستند حوزه‌های اقتدار کشور را در شأن جمهوری اسلامی ایران عملیاتی کنند.

وی اضافه کرد: بودجه‌های اختصاصی و تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان در عرض دو سال و نیم گذشته نزدیک به سه برابر ارتقا یافته و به همت و تلاش معاونت مالی، بارقه‌های امید در بخش‌های مختلف مالی ایجاد شده و امروز هیچ بدهکاری روی میز دانشگاه وجود ندارد.

میبدی تصریح کرد: اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان با اهتمام به مسئولیت اجتماعی خود در حوزه ارتباط با صنعت اثرگذار بوده‌اند و حرکت و اراده ما در مدیریت دانشگاه این است که ارتقای دانشگاه به رخ دنیا کشیده شود و امیدواریم این اراده با فضل الهی که در همه جای دنیا جاری است، عملی شده و پله‌های ترقی را طی کنیم.

وی تأکید کرد: به حفظ شأن و حرمت اعضای هیئت‌علمی باور داریم و با شجاعت در مقابل زیاده‌خواهی، تابوشکنی‌ها و کسانی که سد ارتقای دانشگاه می‌شوند، تا حد ممکن می‌ایستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: صیانت از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی خط‌قرمز آحاد مردم است و در این مسیر نه‌تنها جامعه دانشگاهی بلکه خانواده شهدا نیز هرگز کوتاه نمی‌آیند، این مسیری است که از گذشتگان آموختیم و امروز بروز آن را در موشک‌باران کشور جعلی صهیونیستی دیدیم و خواهیم دید.

اعطای اولین مدال استاد ممتاز دانشگاه صنعتی اصفهان 


دکتر رضا تیکنی، معاون آموزشی دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه زحمات معاونین آموزشی در سال‌های گذشته قابل‌تقدیر است و باعث شکل‌گیری مسیری مشخص شده، اظهار داشت: روند برخی فرایندها در حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی تغییریافته و حل مشکلات دانشجویان در اولویت قرار گرفته است، پاسخگویی مناسب به دانشجو و بررسی پرونده‌ها در کمیته‌های مربوطه در راستای همین هدف توسط همکاران مدیریت تحصیلات تکمیلی و مدیریت امور آموزشی دنبال می‌شود. پیگیری جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی به شیوه استادمحور بدون آزمون با اعلام نیاز ۱۰۷ طرح در سامانه نان درحال انجام است. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف دنبال شده در معاونت آموزشی، برنامه‌ریزی در جهت ارتقای کیفیت آموزش و به‌روزرسانی برنامه‌های درسی بوده است که تاکنون ۱۰ برنامه درسی به وزارت علوم ارسال شده است و قابلیت استفاده سایر دانشگاه‌ها را دارد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان دررابطه‌با تغییر و تحولات در رشته‌های تحصیلی گفت: وزارت علوم در سال‌های اخیر به دنبال ایجاد تحول در رشته‌های آموزشی بوده است؛ و در دانشگاه این موضوع پیگیری می‌شود. 

وی افزود: دست دانشکده‌ها برای اضافه کرد دروس مهارتی و اشتغال‌پذیری باز است؛ زیرا این دروس باعث ایجاد انگیزه در دانشجویان می‌شود.

دکتر تیکنی در خصوص جذب دانشجویان بین‌الملل بیان کرد که همکاری و مساعدت دانشکده‌ها در این زمینه باعث رشد جذب در این حوزه و ارتقای رنکینگ‌های بین‌المللی خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های هیئت ممیزه دانشگاه عنوان کرد: در دو سال و نیم گذشته ۴۵ پرونده استادی، ۵۷ پرونده دانشیاری و ۳ پرونده ارتقای مربی به استاد مورد موافقت قرار گرفته‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه در رابطه‌با فرایند جذب اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه به جذب ۳۷ عضو هیئت‌علمی جدید در قالب فراخوان، تاییدیه نخبگان و ماموریت و انتقال اشاره نمود. 

وی با اشاره به فرایند انتخاب سرآمدان فرهنگی و آموزشی خاطرنشان کرد: انتخاب سرآمدان فرهنگی و آموزشی بر اساس آیین‌نامه ابلاغی از وزارت علوم و شیوه‌نامه داخلی مبتنی بر آن انجام می‌شود که اطلاعات لازم از دانشکده‌ها گرفته شده و در کمیته‌های مربوطه بررسی شده است که در این مراسم معرفی می‌شوند. همچنین برای اولین‌بار آیین‌نامه انتخاب استاد ممتاز عملی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: امروز اولین مدال استاد ممتاز در دانشگاه صنعتی اصفهان اعطا می‌شود.

گفتنی است، در این مراسم از دکتر شریعتمداری عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی به‌عنوان استاد نمونه کشوری و از دکتر ازهری، عضو هیئت‌علمی دانشکده عمران به‌عنوان استاد ممتاز دانشگاه تقدیر شد.

همچنین اسامی سرآمدان آموزشی و فرهنگی قابل‌مشاهده است:
 

سرآمدان آموزشی:

دكتر بهزاد نيرومند، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسي مواد

دكتر ابراهيم قاسمي، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسي معدن

دكتر نادر كريمي، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر

دكتر سيد جلال ذهبي، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر

دكتر محمدرضا سبزعليان، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسي كشاورزی

دكتر مجيد طالبی، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسي كشاورزی

 دكتر مرتضي هادی، عضو هیئت علمی دانشكده فنی مهندسی گلپايگان

دكتر صبا صارمی نيا، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی صنايع

دكتر فاطمه ذوالفقاری، عضو هیئت علمی مركز زبان

دكتر افسانه فخار، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی شيمی

 دكتر محسن شنبه، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی نساجی

دكتر محمدحسين گل‌محمدی، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی عمران

دكتر محمد سيلانی، عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی مكانيك

دكتر حسين فرخ پور، عضو هیئت علمی دانشكده شيمی

 دكتر حميده شاكري پور، عضو هیئت علمی دانشكده فيزيك

سرآمدان فرهنگی:
دکتر باغبانان، عضو هیئت‌علمی دانشکده معدن

دکتر بشری، عضو هیئت‌علمی دانشکده منابع طبیعی

دکتر محمد تمنایی، عضو هیئت‌علمی دانشکده حمل‌ونقل

دکتر حامد جعفری، عضو هیئت‌علمی دانشکده گلپایگان

دکتر حجازی، عضو هیئت‌علمی دانشکده نساجی

دکتر مریم حسن وند، عضو هیئت‌علمی دانشکده فیزیک

دکتر شایان نژاد، عضو هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی

دکتر مسعود عمومی، عضو هیئت‌علمی دانشکده برق و کامپیوتر

دکتر لقمانی، عضو هیئت‌علمی دانشکده مکانیک

دکتر محمودزاده، عضو هیئت‌علمی دانشکده برق و کامپیوتر

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.