کدخبر:1610/20230528

8 خرداد 1402

توسعه همکاری های مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان با رصدخانه ملی
فصل تازه ای از همکاری های علمی و فناوری بین رصد خانه ملی ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان با اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک در راه است.

دکتر سید ظفراله کلانتری، رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان، در همایش آشنایی با رصدخانه ملی ایران، از توسعه همکاری های علمی و فناوری بین این دو مرکز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان این همایش با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان و نمایندگان رصدخانه ملی برگزار شد. همچنین بازدید میدانی از رصدخانه با حضور تعدادی ازاعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد.

دکتر کلانتری با اشاره به پیشینه و اهمیت طرح رصدخانه ملی ایران بیان داشت: «این تنها طرح کلان ملی است که با مدیریت دکتر حبیب خسروشاهی به بهره برداری و ثمر رسیده و زمینه را برای فعالیت بین رشته ای و بین المللی کشورمان ایجاد کرده است.»

وی افزود: «علاقه مندی دو طرفه بین رصدخانه ملی و دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان منجر به فعالیت های مشترک رصدی و بهره گیری از توانمندی های دیگر اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان شده است.»

رئیس دانشکده فیزیک با اشاره به همجواری دانشگاه صنعتی اصفهان با رصدخانه ملی خاطر نشان کرد: «از جمله اهداف برگزاری این همایش ایجاد فرایندهای مهم فنی و مهندسی و فراهم سازی بستر برای همکاری با دانشکده های مرتبط دانشگاه صنعتی اصفهان است.»

دکتر کلانتري همچنین از فعالیت های علمی بین اللملی محققان دانشکده فیزیک یاد کرد و افزود: «ایجاد بسترهای آموزشی، بازدید علمی، تعریف تزهای تحصیلات تکمیلی، همکاری اساتید با گرایشهای مرتبط در رصدخانه، پذیرش دو دانشجو پسا دکترا مشترک بین رصد خانه ملی و دانشگاه صنعتی اصفهان از جمله زمینه های این همکاری مشترک است.»

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.