کدخبر:1845/14001005

5 دی 1400

سه عضو هيئت علمی دانشگاه صنعتي اصفهان در فهرست برترین های همکاری با جامعه و صنعت
با انتشار فهرست اعضای هیئت علمی برتر دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در همکاری با جامعه و صنعت در سال 1400، نام سه عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان در این فهرست قرار گرفته است.

در كتاب برترین های این حوزه که توسط دفتر ارتباط با جامعه و صنعت معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف منتشر شده است، نام 105 عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بر اساس معیارهای مشخص به عنوان اعضای هیئت علمی برتر در همكاري با جامعه و صنعت دیده می شود.

آقایان دکتر سید هادی حسینی استاديار دانشكده مهندسي معدن، دکتر مهدی علی زاده دانشيار دانشکده مهندسی مواد و دکتر محمد صدقی استاديار دانشكده مهندسي كشاورزي دانشگاه صنعتي اصفهان اساتيد، شاخص این دانشگاه در فهرست برترین های همکاری با جامعه و صنعت هستند.

معاون پژوهشی وزارت عتف با اعلام اين خبر گفت: در جهت شناسایی، تشویق و حمایت از فعالیت اثربخش اعضای هیات علمی، فعالين در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ها و مراكز علمي و تحقيقاتي كشور، شناسایی و معرفی شدند.

مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی های ملی و منطقه‌ای، اجرای قراردادهای تقاضا محور، ارائه دستاوردهای کاربردی و مؤثر در رفع مشکلات کشور، همکاری با نهادها و صنایع کشور برای بهبود بهره وری و کارآیی و  نقش آفرینی مؤثر در ایجاد و فعالیت شبکه های علمی و تشکل‌های تخصصی اثرگذار از جمله معیارهای شناسایی این اعضای هیئت علمی عنوان شده است.

از مهمترين دستاوردهای ویژه کاربردی دكتر سيد هادي حسيني در اين كتاب می توان به اجراي طرح هاي بومی سازی فناوری بازیافت لاستیک‌های فوق سنگین معدنی، اجراي سامانه هوشمند پایش وضعیت استقرار شاول‌ها در معادن روباز، تولید صنعتی ابزارهای برش سنگ و زغالسنگ با استفاده از نانوپوشش‌های سخت و مقاوم  و سامانه هوشمند تحلیل بهره وری ناوگان شاول‌ها در معادن روباز را نام برد.

همچنين تأسیس اولین آزمایشگاه ماشین آلات معدنی ایران‌به عنوان ششمین آزمایشگاه از این نوع در جهان( و برقراری ارتباط مؤثر علمی با متخصصان این حوزه در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا) نيز مهمترين نقش آفرینی علمي و تشكيلاتي دكتر حسيني عنوان شده است.

دكتر مهدی علي زاده نيز با اجراي طرح هايي از جمله طراحی و ساخت مقاطع فولاد زنگ نزن گرید پزشکی LVM 316 مورد استفاده در کاشتنی های فلزي، استفاده از ضایعات غبار کوره قوس الکتریک ذوب فولاد جهت تصفیه پساب های صنعتی و آب های کشاورزی و بهینه سازی پروفیل حرارتی کوره پخت واحدهای گندله سازي شركت فولاد مباركه، به عنوان ديگر چهره علمي مؤثر در ارتباط با جامعه و صنعت كشور معرفي شده است.

دكتر محمد صدقي نيز موفق شده است با فعالیت در طرح های صنعتی تجربه اي اثربخش در سطح ملي و منطقه اي داشته باشد. علاوه بر اين ها، طرح هاي صنعتي  استفاده از جایگزین های سویا در جیره طیور در شرایط تحریمی، استفاده از جایگزین های آنتی بیوتیک های درمانی در صنعت طیور و فرهنگ سازی کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها در تغذیه،  بهینه سازی اقتصادی جیره های جوجه گوشتی و مرغ های تخم‌گذار در صنعت و تعیین بهترین زمان استفاده از خوراک های پلت در پرورش پولت های تخمگذار تجاری، دستاوردهاي ارزنده اي بوده است كه اين عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به جامعه علوم دامي كشور ارايه كرده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.