کدخبر:1018/20200628

8 تیر 1399

در گفت و گو با مدير كل امور دانشجويي:
تشريح فعاليت هاي ستاد حمایت از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
مدير كل امور دانشجويي دانشگاه صنعتی اصفهان به تشريح فعاليت هاي ستاد حمایت از دانشجویان در دوران شیوع ویروس كرونا پرداخت.

دكتر علي اشرفي با اشاره به نحوه شکل گیری اين ستاد گفت: پس از اتمام تعطیلات نوروزی طی نشستي با معاونین و مدیران دانشگاه و در همفکری و همکاری معاونت های فرهنگی، آموزشی، دانشجویی و بخش هایی همچون روابط عمومی، مرکز مشاوره، مرکز بهداشت و غیره، ستادی تحت عنوان "ستاد حمایت از دانشجویان" راه اندازی شد؛ تا اقداماتی را در راستای پشتیبانی از دانشجویان در برابر آسیب های احتمالی ناشی از شیوع ابتلا به ویروس کرونا با توجه به عدم حضور دانشجویان در دانشگاه انجام دهند.

وی افزود: از جمله پیشنهادات مطرح شده و مورد استقبال و تایید کلیه اعضا، لزوم اطلاع از وضعیت دانشجویان از طریق برقراری تماس تلفنی با آنان در تمامی مقاطع تحصیلی بود که در دستور کار قرار گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: هدف از برقراری این تماس ها علاوه براحوال پرسی، دلجویی و برقراری ارتباط مؤثر با دانشجویان، اطلاع از مسائل و مشکلات این عزیزان در زمینه های مختلف و تلاش براي رفع آن ها بود.

 وی ادامه داد: در همین راستا کارشناسان علاقمند و دلسوز جهت تماس با دانشجویان، ورود و دسته بندی اطلاعات به صورت داوطلبانه مشغول همکاری با ستاد شدند. تعداد دیگری از همکاران دانشگاهی فعاليت خود را معطوف به راه اندازی سامانه تحت شبکه، جهت ورود اطلاعات به دست آمده نمودند.

مدير كل امور دانشجويي دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: این سامانه که با همکاری و پیگیری شبانه روزی همکاران مرکز فناوری اطلاعات و معاونت فرهنگی راه اندازی شد، قابلیت مدیریت اطلاعات را به صورت برخط و لحظه ای داشت و این زیرساخت در ادامه مسیر و ارزیابی و اصلاح فعالیت ها، کمک قابل توجهی به این ستاد کرد.

اشرفی با اشاره به نتیجه این تماس ها كه منجر به دسته بندي مشکلات دانشجویان در چند رده شد، گفت: مسائل روانشناختی، مشكلات باليني، مسائل مربوط به آموزش مجازی، مشکلات دسترسی به اینترنت در برخی مناطق کشور به ویژه مناطق محروم فاقد زیر ساخت و مشکلات معیشتی و مالی از جمله مواردی بود که طی تماس ها به آن پی برده شد.

وی اضافه کرد: بالغ بر بیش از ۲۰۰ دانشجو که خود، خانواده یا اقوام درجه يك ایشان دچار بیماری کووید 19 شده بودند، ضمن معرفی به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، تحت مشاوره و تشکیل پرونده بهداشتی قرار گرفته و در حدود ۲۵۰ دانشجو که دچار مشکلات روانشناختی در شرایط بحرانی فعلی شده بودند، به مرکز مشاوره دانشگاه معرفی و مورد پیگیری و تماس مجدد واقع شدند.

مدير كل امور دانشجويي دانشگاه صنعتی اصفهان با بيان اين كه گروهی از دانشجويان به دلیل شرایط خاص تحصیلی و آموزشی و برخی دیگر با توجه به اینکه ابتدای راه آموزش مجازی بودیم، دچار بی اطلاعی و سردرگمی بودند، اظهار داشت: این ستاد از طریق انتقال پاسخ مربوط به پرسش های پر تکرار با کمک همکاران اداره کل آموزش سعی در رفع این گونه مسائل و رفع مشکلاتی از این جنس برای دانشجویان عزیز نمود.

اشرفي به همكاري معاونت فرهنگی دانشگاه در تکثیر محتوای آموزشی به صورت فیزیکی و ارسال آن به مناطق فاقد زیرساخت اینترنتی اشاره کرد و گفت: حتی در مواردی علاوه بر تهیه و ارسال مطالب، در صورت اعلام نیاز دانشجو به سخت افزار، این اقدام برای آن دسته از دانشجویان نیز صورت پذیرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات معیشتی دانشجویان با همیاری ریاست دانشگاه و همچنین جذب کمک های نقدی خیرین موفق به پرداخت قریب به ۴۰۰ وام شرافتی هر یک به ارزش پنج میلیون ریال به دانشجویان عزیز شدیم. ارسال بسته های ارزاق خشک برای دانشجویان به نقاط مختلف کشور، از دیگر اقدامات این ستاد در شرایط بحرانی شیوع این بیماری بود.

اشرفی در پايان به چالش هاي پيش رو در مواجهه با آسيب هاي اجتماعی در زمینه های مختلف، اشاره و بر لزوم پاسخگویی به موقع و اقدامات عملی در شرایط مشابه بحران کنونی و ضرورت راه اندازی اتاق حمایتی دانشجویان جهت رسیدگی هر چه بهتر و بیشتر به مسائل دانشجویان و دانشگاهیان تاکید کرد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.