کدخبر:0929/20240305

14 اسفند 1402

کسب رتبه دوم طرح دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان در جشنواره جوان خوارزمی
طرح پژوهشی «سامانه هوشمند دانه‌بندی گندله» از دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان در بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی حائز رتبه دوم شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، طرح پژوهشی مهندس مهدی حیدری، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان «سامانه هوشمند دانه‌بندی گندله» که با راهنمایی دکتر رسول امیر فتاحی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر انجام داده است، در بخش نوآوری بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی رتبه دوم را کسب کرد. دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موسسات همکار در اجرای این طرح پژوهشی بودند.

همچنین پویان صاحبی و امیرحسین ابراهیمی، دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد مخابرات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر نیز از اعضای گروه پژوهشی هستند.

سامانه هوشمند دانه بندی گندله، یک فناوری جدید است که جایگزین روش های سنتی این امر شده و با استفاده از تکنولوژی پردازش تصویر و هوش مصنوعی، سایز و ابعاد گندله‌ها را با دقت بسیار بالا تشخیص می‌دهد.

از مزایای این سامانه می‌توان به افزایش دقت تشخیص، کاهش ضایعات تولید گندله، کاهش مصرف مواد اولیه و انرژی، افزایش عمر تجهیزات و بهبود کیفیت گندله‌های تولیدی اشاره کرد. گفتنی است، طرح «سامانه هوشمند دانه‌بندی گندله» پیش از این این رتبه اول شانزدهمین جشنواره شیخ‌بهایی را کسب کرده بود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.