کدخبر:1607/20240304

14 اسفند 1402

کسب رتبه دوم دانشگاه صنعتی اصفهان در شاخص بین‌المللی‌سازی مراکز علمی و آموزش عالی کشور
دانشگاه صنعتی اصفهان به‌عنوان دومین دانشگاه برتر کشور در حوزه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در سال ۱۴۰۱ شناخته شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های کشور ظهر امروز در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این نشست از دانشگاه‌های تهران، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد که به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم در زمینه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سال ۱۴۰۱ را کسب کردند، تقدیر شد.

شاخص‌های مورد ارزیابی این حوزه توسط مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در سال ۱۴۰۱ تعداد نشست‌ها با اساتید و پژوهشگران بین‌المللی ازجمله سمینار، کنفرانس، نشست و کلاس درس، تعداد پروژه‌های مشترک تحقیقاتی جاری، میزان پژوهانه‌های بین‌المللی دریافتی، تعداد دانشجوهای بین‌المللی، تعداد دوره‌های آموزشی مشترک، تعداد فرصت مطالعاتی به دانشجویان پسادکتری و اعضای هیئت‌علمی، تعداد مقالات مشترک بر مبنای WOS و رتبه در بین دانشگاه‌های معتبر دنیا بوده‌اند.

بر اساس این شاخص‌ها، دانشگاه صنعتی اصفهان با امتیاز نهایی ۴۳۷ در جایگاه دوم، دانشگاه تهران با ۵۰۹ امتیاز دارای رتبه اول و دانشگاه فردوسی مشهد با ۴۱۷ امتیاز، رتبه سوم را کسب کرده است. گفتنی است، دانشگاه صنعتی اصفهان پیش‌ازاین در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ رتبه سوم را داشته و اکنون پس از ۳ سال تحصیلی یک پله پیشرفت داشته است.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.