کدخبر:0915/20230702

11 تیر 1402

دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار کرد :
مدرسه تابستانی کاربرد سنجش از دور در مطالعات آب
اولین مدرسه تابستانی "کاربرد سنجش از دور در مطالعات آب" با همکاری پژوهشکده آب و فاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، با حضور اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان شرکت آب منطقه ای اصفهان از تاریخ 5 تا 7 تیرماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.


دکتر عابدی کوپائی رئیس پژوهشکده آبفا اظهار داشت از آنجایی که یکی از اهداف پژوهشکده توسعه دانش و فناوری و پژوهشهای مرتبط با صنعت آب و فاضلاب و توانمندی سازی پژوهشگران و نیروهای متخصص است، رویکرد جاری پژوهشکده برگزاری کارگاه ها  و دوره های آموزشی است.

دکتر عابدی با بیان اینکه فراگیری و آشنایی با این علم توسط متخصصان این حوزه  نیاز شده است افزود:  بهره گیری از تکنیک های متنوع سنجش از دور در بیشتر علوم رواج یافته و به عنوان یکی از ارکان مهم در مطالعات مختلف شناخته می گردد. بخش آب نیز از این قاعده مستثنی نبوده و لذا آگاهی و تسلط مدیران و کارشناسان این بخش بر مباحث مربوطه، الزامی به نظر می رسد.

عضو هئیت علمی دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به جدید بودن این علم و نیز گسترش تکنیک ها و ابزار پردازش و تحلیل داده ها، لازم است با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، در زمینه بروز رسانی و ارتقای متخصصین بخش آب تلاش نمود.

دکتر عابدی گفت : انجام فرآیندهایی همانند شناسایی الگوی کشت، محاسبه تبخیر و تعرق، با استفاده از تکنیک های سنجش از دور، فرونشست و نحوه سنجش آن با استفاده از تصاویر ماهواره ای، آشنایی با سامانه ها و نرم افزارهای تخصصی، کمک شایانی به ارتقای سطح مدیریت منابع آب خواهد نمود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.