کدخبر:1830/20230502

12 ارديبهشت 1402

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
تقدیر از عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان استاد نمونه کشوری
درآئين نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری که با حضور وزیر علوم در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، از دکتر مهدی کدیور استاد برجسته دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان استاد نمونه کشور تجلیل به عمل آمد.


دکتر مهدی کدیور متولد سال 1338، در شهر آباده شیراز است. وی کارشناسی خود را در رشته صنایع غذایی از دانشگاه شهید چمران اهواز و کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه تربیت مدرس گذرانده است. او دکترای خود را در رشته صنایع غذایی از دانشگاه ساسکاچوان کانادا دریافت کرده است. در حال حاضر، دکتر کدیور استاد تمام گروه علوم و صنایع غذایی با پایه علمی 32 و از چهره های علمی برجسته در حوزه علوم و صنایع غذایی کشور است.

دکتر مهدی کدیور، با انتشار 102 مقاله علمی پژوهشی ISI و 33 مقاله فارسی ISC، در زمینه صنایع غذایی فعالیت های پژوهشی گسترده ای داشته است. استاد گروه صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان، تا کنون راهنمایی 16 رساله دکترا و 82 پایان نامه ارشد را برعهده داشته است.  از جمله آثار مهم او، کتاب "شیمی و فناوری گوشت و فراورده های گوشتی" است که در سال 1391 به عنوان کتاب شایسته تقدیر از جشنواره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است.
افزون بر این، دکتر کدیور 5 کتاب ترجمه شده و 2 ثبت اختراع دارد. دو ثبت اختراع وی با عنوان “افشانه زعفران” و “دستگاه اندازه گیری فشار خمیر فرمترون” در حال حاضر به مرحله تجاری سازی رسیده اند.
این استاد برجسته دانشکده کشاورزی، عضو فعال وابسته به فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان داور مجلات بین المللی معتبری همچون Food Chemistry و Food Research International چهره ای شناخته شده است.
 همچنین، وی به عنوان داور مجلات علمی داخلی نظیر Journal of Agricultural Science and Technology (JAST) و مجله فناوری های نوین صنایع غذایی مشغول به کار است.
دکتر کدیور به مدت 9 سال، ریاست کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان ( 1384 تا 1393) را برعهده داشته است. وی همچنین در 6 طرح پژوهشی با داخل و خارج از دانشگاه نظیر صندوق حمایت از پژوهشگران کشور، فرهنگستان علوم، مرکز پژوهش های غلات کشور و دانشگاه صنعتی اصفهان مشارکت نموده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.