کدخبر:1025/13970410

10 تیر 1397

با هدف گسترش و تعمیق ارتباطات علمی دوجانبه:
سفر هیأت بلند پایه علمی دانشگاهی ایران به کشور فرانسه
هیأت بلندپایه علمی، دانشگاهی به سرپرستی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور رؤسای 19 دانشگاه و پژوهشگاه کشور، از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان به کشور فرانسه سفر کردند.

این سفر با هدف گسترش و تعمیق ارتباطات علمی دوجانبه و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رؤسای 8  دانشگاه از وزارت علوم، 6 دانشگاه از وزارت بهداشت و 5 پژوهشگاه کشور، طی روزهای 28 الی 31 خردادماه انجام گرفت.

سخنرانی دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سخنرانی قائم‌ مقام وزیر علوم - معاون وزیر علوم فرانسه، سخنرانی هفت رئیس دانشگاه از ایران و فرانسه و برگزاری چهار میزگرد با موضوعات تخصصی، از جمله بخش های این دیدار بود.

در بخشی از این دیدار علمی دانشگاهی، میزگردی با عنوان Cooperation Mechanisms: mobility and research funding  به رياست دکتر سید محمود مدرس هاشمی رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان وآقاي prof.commy  از فرانسه برگزار شد.

بازديد از سينكروترون  SOLEIL در منطقه saclay پاریس، بازديد از دانشگاه Inalco وابسته به دانشگاه سوربن، بازديد از مرکز تحقیقات CNRS به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات فرانسه، بازدید از AUF (اتحادیه دانشگاه‌هاي دارای رشته زبان فرانسوی)، بازديد از موزه علم و فناوری فرانسه و شرکت در شام رسمی دفتر ايران در یونسکو، از دیگر بخش های سفر هیأت بلندپایه علمی، دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران بود.

در آئین پایانی این سفر که با سخنرانی دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و خانم فردریک ویدال وزیر آموزش عالی فرانسه در محل وزارت امور خارجه فرانسه برگزار شد، طرفین ضمن تأکید بر گسترش همکاری های علمی دوجانبه، به رغم مسائل و مشکلات سیاسی موجود، به ارائه گزارشی از دستاوردهای ارزشمند این سفر پرداختند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار تأکید کرد: کشور فرانسه جزءکشورهای هدف همکاری علمی ایران می باشد و حضور ۱۴ رییس دانشگاه و ۵ رییس پژوهشگاه در این سفر نشان از اهمیت کشور فرانسه در نقشه توسعه همکاری های ایران دارد.

دکتر منصور غلامی با اشاره به پیشرفت های علمی ایران درکسب رتبه نخست منطقه، بیان کرد: توسعه علمی خواست مسؤلان و مردم کشور ما می باشد.

خانم فردریک ویدال نیز در این آئین با بیان این که پیش از این فعالیت علمی با دانشجویان ایرانی داشته است، افزود:  پیشرفت های علمی ایران چشمگیر و دانشجویان شما از جمله بهترین ها هستند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.