کدخبر:1230/13970224

24 ارديبهشت 1397

به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان:
نشست هم‌اندیشی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی برگزار شد
 نشست هم‌اندیشی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سه شنبه 18 اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این نشست دو روزه مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امیدواریم این هم‌اندیشی و بازدید مدیران از توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها، بسیار مفید بوده و موجب برقراری ارتباطات نزدیک بین مراکز عضو شبکه شود.

رضا اسدی‌فرد با ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های انجام شده در شبکه آزمایشگاهی، یکی از نقایص موجود را عدم ارتباط آزمایشگاه‌ها با یکدیگر دانست و افزود: برقراری ارتباط نزدیک بین مراکز آزمایشگاهی یکی از مسائل اصلی مطرح در شبکه است و این شبکه فعالیت‌های متنوعی را برای شکل گیری و استمرار این ارتباطات در برنامه کاری خود دارد.

وی با اشاره به طرح‌های تخفیف متنوع ارایه شده در سال 96، تصریح کرد: این طرح‌ها به گروه‌های مختلفی مانند اعضای هیأت علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و همه اعضای باشگاه مشتریان شبکه تعلق گرفت که خدمات ارائه شده در سال گذشته حدود 200 هزار خدمت به 13 هزار نفر بوده است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که در سال جاری نیز با مساعدت این معاونت و همکاری مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه، طرح‌های تخفیف جدیدی به پژوهشگران و دانشجویان ارایه شود.

در این نشست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در سخنانی به تشریح امکانات، توانمندی‌ها و دستاوردهای این دانشگاه پرداخت.

رئیس دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست، به معرفی امکانات و توانمندی‌های آزمایشگاهی این دانشکده پرداخت وگفت: این دانشکده خدمات خود را در زمینه مواد پیشرفته، نانو مواد و بیومواد، با تجهیزات مختلفی ازجمله دستگاه‌های آنالیزگرمایی، میکروسکوپ‌های الکترونی روبشی و دستگاه‌های پرتو ایکس، ارایه می‌کند.

در بخش دوم این نشست، پنل تخصصی با موضوع «سرمایه‌گذاری و تجهیز بهینه مراکز آزمایشگاهی در سراسر کشور» برگزار شد.

در این بخش، دو نفر از مدیران بخش خصوصی و دو نفر از مدیران بخش دولتی عضو شبکه بعنوان مدعوین پنل در جایگاه حضور یافتند و به همراه مدیر شبکه آزمایشگاهی، به سؤالات سایر مهمانان پاسخ دادند.

تأکید مدیران براستفاده از ظرفیت خالی مراکز آزمایشگاهی در قالب آزمایشگاه همکار، شکل گیری سرمایه‌گذاری‌های مشترک به منظور ایجاد آزمایشگاه‌های جدید»، «جذب منابع مالی سازمان‌های حمایت‌کننده در کشور برای توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی در سطح کشور» و «خرید تجهیزات جدید بر اساس نیازسنجی صحیح»، از جمله موارد مهم بیان شده در این بخش بود.

بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان، پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته و همچنین پژوهشکده زیست‌فناوری دانشگاه، از دیگر برنامه های جانبی در نظر گرفته شده برای این نشست بود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.