کدخبر:1611/13960829

29 آبان 1396

با درخشش عضو هیأت علمی دانشکده ریاضی:
محقق دانشگاه صنعتی اصفهان، برنده جایزه ترویج علم ایران و سخنران كليدي كنگره جهانی آمار
دکتر علی رجالی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن کسب جایزه ترویج علم ایران در سال 1396، بعنوان یکی از دو سخنران كليدي كنگره جهانی آمار در سال 2017 انتخاب شد.

  هجدهمین دوره جایزه ترویج علم ایران پنج شنبه گذشته و با حضور اساتید دانشگاه و مروجان علم در باغ کتاب تهران برگزار شد.

 در این آئین، به دلیل فعالیت و تلاش بی­ وقفه، مسئولانه، هدفمند و مستمر در حوزه‌های دانشگاهی و عمومی برای بسط دانش ریاضی و همچنین تعهد به ترویج ریاضیات در مدارس، مشارکت در بنیان‌گذاری خانه ریاضیات و مشارکت در راه‌اندازی انجمن‌های علمی ـ آموزشی معلمان، در اصفهان توسط دکتر علی رجالی، دانشیار دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان، جایزه ترویج علم سال 1396 به ایشان اعطاء شد.

این جایزه، به منظور قدردانی از کوشش‌های مروجین علم و تشویق عموم به فعالیت و زمینه‌سازی برای ارتقای بینش و تفکر علمی در جامعه، هرساله به افراد یا سازمان‌هایی که بهترین و مؤثرترین فعالیت‌ها را برای همگانی‌ کردن علم، گسترش اندیشه و فرهنگ علمی در ایران و کاربرد علم در هریک از سطوح زندگی اجتماعی انجام داده‌اند، تعلق می گیرد.

هفته ترویج علم هرسال و همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه مصادف با دهم نوامبر، که از سوی سازمان یونسکو در تقویم جهانی ثبت شده است، در ایران برگزار می شود.

همچنین، این عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان يكي‌ از دو سخنران كليدي كنگره اتحاديه بين‌المللي آموزش آمار در سال 2017 نیز انتخاب شد.

اين نخستين بار است كه يك نفر از ايران بعنوان سخنران كليدي در اين كنگره سخنراني‌ مي كند.

 اتحاديه بين‌المللي آموزش آمار، شاخه آموزش انستيتو بين‌المللي آمار است. انستيتو بين‌المللي آمار در سال ۱۸۵۳ تأسيس شده است و حدود 4 هزار عضو دارد. اين انستيتو برگزار كننده كنگره جهاني‌ آمار است.

کنگره جهانی آمار بعنوان بزرگترين مجمع جهاني آماركه هر دو سال يك بار برگزار مي‌شود، امسال در رباط، مراکش برگزار خواهد شد.

دکترعلی رجالی، دانش آموخته دکتری آمار دانشگاه استنفوردآمریکا و عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان، بعنوان چهره‌ شناخته شده در مجامع بین‌المللی در زمینه آموزش ریاضیات و آمار، یکی از دو ریاضیدان (مقیم) ایران است که تاکنون موفق به دریافت جوایز معتبر بین‌المللی از خارج از کشور شده است.

کسب جایزه بین‌المللی "پاول اردوش" از فدراسیون جهانی‌ مسابقات ملی ریاضیات، انتخاب بعنوان معاون فدراسیون جهانی‌ مسابقات ملی ریاضیات تا سال2018 ونیز مسئولیت برنامه ریزی بخش هایی ازکنفرانس های این فدراسیون در استرالیا و چین و همچنین کنگره های بین المللی آموزش ریاضی در مکزیک وکره جنوبی از افتخارات ایشان است.

این محقق دانشگاه صنعتی اصفهان، همچنین در نخستین دوره اعطای "جایزه بهزاد" بعنوان تنها جایزه بین المللی انجمن ریاضی‌ ایران، به جهت برترین مدیریت در پیشبرد ریاضیات، موفق به دریافت این جایزه از انجمن ریاضی‌ گردید.

دکتر رجالی عضو مؤسس خانه‌های ریاضیات است که هم‌اکنون بیش از 35 شعبه در سراسرکشور دارد و در خارج از کشور نیز در کشور بلژیک و فرانسه از آن الگو برداری شده است. در آخرین کنگره بین المللی آموزش ریاضی در آلمان، شبکه بین المللی خانه های ریاضیات با محوریت خانه ریاضیات اصفهان شکل گرفت.

جایزه ترویج علم ایران در سال 1396 به دلیل مشارکت در بنیانگذاری مسابقات ریاضی ایران، تأسیس خانه ریاضیات اصفهان و راه اندازی انجمن های علمی معلمان به این دانشیار دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان اعطاء گردید.    

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.