کدخبر:1659/13941128

28 بهمن 1394

باهدف مدیریت استان‌های مرکزی کشور:
افتتاح دفترانجمن سوخت های زیستی ایران درمنطقه مرکزی کشوردردانشگاه صنعتی اصفهان
دفتر انجمن سوخت های زیستی ایران با هدف مدیریت استان‌های مرکزی کشور در زمینه سوخت‌های زیستی در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.

رئیس انجمن سوخت هاي زيستي ايران در این آئین با ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار اميدواري كرد: قطب الکل و آزمایشگاه مرجع الكل برای استاندارد در دفتر مرکزی سوخت‌های زیستی ایران در اين دانشگاه شکل گیرد.

دكتر ميثم طباطبايي افزود: انجمن سوخت‌های زیستی که یک سازمان مردم نهاد تحت نظر وزارت علوم است، ارتباط خوبي با تولیدکنندگان اتانول که صنعت اتانول در كشور زیر نظر آنهاست برقرار مي كند و دانشگاه صنعتی اصفهان نيز به ‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در مهندسی و سوخت‌های زیستی در اين زمينه نقش موثري ايفا خواهد نمود.

وی با بیان این که اتانول زيستي، متانول زیستی و بوتانول زیستی انواع الكل هاي زیستی هستند كه می‌توانند جایگزین بنزین شوند، تصریح کرد: این الکل ها بر حسب درصدهاي مختلف با بنزین مخلوط و به عنوان سوخت‌های زیستی استفاده مي شوند که این امر تأثیر بسزائی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

رئیس کمیته سوخت‌های زیستی ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت این معاونت ازورود سوخت‌های زیستی به سبد مصرفی سوخت کشور، اضافه کرد: هر موتوري که بنزین، گازوئیل و گاز طبیعی مصرف می‌کند، می‌توانند از انواع سوخت زیستی و يا سبز با درصدهای مختلف استفاده کند و به تدریج با افزايش این جایگزینی، استفاده از سوخت‌های فسیلی کاهش یابد.

وی در پایان بیان کرد: تشکیل کمیته سوخت‌های زیستی و ستاد زیست فناوری مستقر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکیل کمیته استاندارد سوخت‌های زیستی مايع در سازمان ملی استاندارد و همچنين تشکیل انجمن سوخت‌های زیستی ایران در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله زیرساخت‌هایی است که تاکنون در این زمینه ایجاد شده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.