کدخبر:1606/941029

29 دی 1394

با حضور مدیران ارشد شهر واستان اصفهان:
همایش تخصصی روز ملی هوای پاک دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تلویزیونی
صبح امروز و با حضور استاندار، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار و جمعی از مدیران اصفهان، همایش تخصصی روز ملی هوای پاک با شعار "نقش من در حفظ هوای پاک" در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این همایش که اعضای هیأت علمی، متخصصان، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان و علاقه مندان به محیط زیست حضور داشتند، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: امروزه علاوه بر رفاه، بازدهی اقتصادی و عدالت اجتماعی، از موضوع محیط زیست نیز به عنوان یکی از سه ضلع اصلی توسعه پایدار نام برده می‌شود.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی افزود: بسیار روشن است که بشر برای توسعه، رفاه و پیشرفت از منابعی استفاده می‌کند که اگر قرار باشد این توسعه و پیشرفت منجر به نابودی منابع شود، یقیناً توسعه پایداری در کار نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگرچه دانشگاه صنعتی اصفهان از نظر ساختاری یک دانشگاه صنعتی محسوب می‌شود و متأسفانه صنعت یکی از آلوده کننده‌ترین مؤلفه‌های محیط زیست است، اما خوشبختانه ما در این دانشگاه بیش از 20 سال است که به محیط زیست توجه داشته ایم.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل دانشکده منابع طبیعی با شاخه‌های مهمی از جمله شاخه محیط زیست، وجود گروه‌های علمی محیط زیست در دانشکده‌های منابع طبیعی و مهندسی عمران، قطب علمی مبارزه با آلودگی خاک و آب را نشان دهنده توجه و حمایت این دانشگاه به موضوع محیط زیست دانست.

مدرس هاشمی با اشاره به وجود پژوهشکده آب در دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان محلی به منظور مطالعات و پژوهش‌ در حوزه مدیریت منابع آب و آلودگی گفت: در چند دانشکده نیز رشته‌های مرتبط با موضوع آب داریم که همه اینها نشان دهنده این موضوع است که دانشگاه از نظر ساختاری نیز توجه ویژه‌ای به موضوع محیط زیست داشته است.

وی تدوین بخش محیط زیست سند آمایش استان اصفهان، انجام رساله‌ها و پایان نامه‌های متعدد در حوزه محیط زیست، انجام مطالعات متعدد پژوهشی با همکاری اداره کل محیط زیست و ورود عملی به برخی عرصه‌ها مانند انرژی‌های نو را از دیگر فعالیت های این دانشگاه درراستای کمک به حفظ محیط زیست بیان کرد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه این دانشگاه در حوزه انرژی خورشیدی و انرژی بادی فعالیت‌های تحقیقاتی بسیار خوبی و منجر به ساخت را انجام داده و هم اینک در این دانشگاه یک نیروگاه خورشیدی 20 کیلووات مشغول به کار است.

مدرس هاشمی حمایت از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست از جمله "جمعیت پیام سبز" که در برگزاری این همایش نیز نقش ویژه‌ای داشتند، کمک در راه‌اندازی مدرسه طبیعت با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و مدارس دانشگاه و فرهنگ سازی و آموزش در قالب فعالیت های تعریف شده در حوزه محیط زیست را از دیگر فعالیت‌های دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد.

وی تصرح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان آمادگی دارد تا ضمن همکاری در اجرای سند تدوین شده آمایش محیط زیست استان، در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی، ارتباطات بین‌المللی و اخذ گرندهایی از سازمان‌های بین‌المللی، ارایه فناوری‌های دانش‌بنیان و نو در حوزه های مختلف، انرژی های نو و مواردی نظیر آن فعالیت نماید.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به مذاکرات اولیه صورت گرفته با پژوهشگاه نیرو، اظهار امیدواری کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت پایلوت و به عنوان اولین دانشگاه سبز کشور معرفی گردد.

سخنران استاندار، شهردار ومدیرکل محیط زیست استان، برگزاری میزگرد تخصصی درخصوص معضلات زیست محیطی استان اصفهان به ویژه در بخش آلودگی هوا با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیران استان ارائه پرسش های شفاهی توسط تعدادی از حاضرین در همایش از دیگر بخش های این آئین بود.

در پایان این همایش تخصصی و به منظور ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه، ضمن دوچرخه سواری تعدادی از شرکت کنندگان به صورت نمادین، تعداد 17 دستگاه دوچرخه از سوی سازمان های متولی محیط زیست در استان، به قید قرعه به دانشجویان حاضر در همایش اعطاء شد.

این همایش به همت دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان، استانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست و جمعیت پیام سبز برگزار شد.

همچنین صبح امروز و به مناسبت 29 دی ماه روز ملی هوای پاک نیز دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان با برگزاری همایش پیاده روی از ابتدای ورودی تا مزار شهدای گمنام این دانشگاه، این روز را گرامی داشتند. درپایان این مراسم نیز تعدادی کارت هدیه به قید قرعه به دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان اعطاء شد.

گزارش تلویزیونی...

خبر مرتبط...

گزارش تصویری...

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.