کدخبر:0835/921225

25 اسفند 1392

موافقت قطعی وزارت علوم با تأسیس پژوهشکده نانو دانشگاه صنعتی اصفهان
بر اساس اعلام کمیته تخصصی پژوهشی شواری گسترش آموزش عالی:
موافقت قطعی وزارت علوم با تأسیس پژوهشکده نانو دانشگاه صنعتی اصفهان
با تصویب نهایی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، تأسیس پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان مورد موافقت قطعی (تقاضا محور) قرارگرفت.

سرپرست پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این پژوهشکده که از سال 1388 فعالیت خود را در این دانشگاه آغاز نموده، اخیراً و با تأیید کمیته تخصصی پژوهشی و تصویب کمیته هماهنگی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، موافقت قطعی (تقاضا محور) خود را بدست آورد.

دکتر محسن دوازده امامی افزود: این پژوهشکده شامل سه گروه پژوهشی پوشش های نانو الیاف ونانو فیلترها، نانو پوشش های پیشرفته مقاوم وعایق و پوشش های نانوساختار وکامپوزیتی می باشد.

وی با اشاره به اهداف تأسیس پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان، اهميت و اثرگذاري نانوفناوري در جامعه، ايجاد بستر مناسب به منظور اجراي پروژه هاي تحقيقاتي-كاربردي مرتبط با فناوري نانو و تلاش در جهت توليد علم و پژوهش در مرزهاي دانش و انتشار نتايج به صورت مقالات علمي و ثبت اختراع (Patent) را از جمله اهداف تأسیس این پژوهشکده عنوان کرد.

دوازده امامی تصریح کرد: همکاری با مركز محاسباتي پيشرفته دانشگاه جهت انجام محاسبات و شبيه سازي در زمينه نانو فناوري و مواد پيشرفته، تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه هاي تحقيقاتي و تدوين نقشه جامع نانوفناوري استان از دیگر اهداف ایجاد پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان است.

بدین ترتیب با این مصوبه، هم اینک دانشگاه صنعتی اصفهان از پنج پژوهشکده با موافقت قطعی شامل پژوهشکده های علوم وفناوری زیردریا، فناوری اطلاعات وارتباطات (فاوا)، فولاد،آب وفاضلاب و نانوفناوری و مواد پیشرفته و سه پژوهشکده با موافقت اصولی شامل پژوهشکده های زيست فناوري و مهندسي زيستي، حمل و نقل و برق و الكترونيك هوانوردي (اويونيك) برخوردار است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.