کدخبر:1603/930404

4 تیر 1393

سوّمين کارگاه رئولوژی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد
با حضور جمعی از محققان:
سوّمين کارگاه رئولوژی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد
سوّمين کارگاه رئولوژی ایران صبح امروز و با حضور جمعی از محققان، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و صنعتگران در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

دبیر این کارگاه علمی هدف از برگزاری آن را بررسی آخرین یافته های علم رئولوژی، شناسایی و ارتباط محققان و پژوهشگران رئولوژی در حوزه های مختلف پژوهشی و صنعتی کشور به منظور همکاری در ارتقاء، گسترش و ترويج بيش از پیش جنبه هاي كاربردي و نظري این علم و بسط آموزش و پژوهش در ابعاد مختلف آن بیان کرد.

دکتر کیقباد شمس حضور پرفسور"رونالد لارسون" استاد برجسته دانشگاه میشیگان امریکا و شناخته شده ترين رئولوژيست دنيا در این کارگاه را فرصت مناسبی برای محققین، پژوهشگران، صنعتگران و دانشجویان کشور دانست وگفت: وی بعنوان ميهمان و سخنران ويژه سوّمين کارگاه رئولوژی ایران تجربیات بروز این زمینه علمی را در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد داد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان رئولوژی را زیر مجموعه ي مکانیک پیوسته و از علوم جدید بین رشته ای عنوان کرد و گفت: رشته هایی چون مهندسی شیمی، مواد، مکانیک، پلیمر، صنایع غذایی، عمران و نیز گرایش های مرتبط با علوم و صنايع پزشکی و داروسازی، شیمی، فیزیک و ریاضی و مواد و مصالح ساختماني از جمله رشته های مرتبط با این علم هستند.

وی تنوع و کاربری گسترده رئولوژی در توليد انواع مواد غذایی، محصولات پلیمری، سوسپانسیون ها، امولسیون ها، رنگ ها و ... را سبب افزایش اهمیّت و کاربرد این علم دانست و افزود: مطالعه رفتار سيالات برخوردار از خواص دوگانه جامد- مايع که بر اثر اعمال تنش به آن ها رفتار ي متفاوت با رفتار سيالات ساده يا اصطلاحاً سيالات نيوتني از خود نشان مي دهند عرصه ي فعاليت علم رئولوژی می باشد.

وی يكي از نتايج بر گزاري اولين و دومين كارگاه رئولوژي ايران را شكل گيري "انجمن رئولوژي ايران" دانست و ابراز اميدواري كرد كه برگزاري سومين كارگاه رئولوژي ايران موجب افزايش فعاليت هاي آموزشي- پژوهشي در اين زمينه ي علمي و فني بسيار جذاب و اثر بخش شود.

گفتنی است: سومين کارگاه رئولوژی ایران امروز و فردا با حضور جمعی از محققان از دانشگاه های صنعتی اصفهان، تهران، تربیت مدرس، ارومیه، علم و فناوری مازندران، سمنان، دانشگاه آزاد شیراز و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و نیز کارشناسان صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی ایلام، جم، مارون، لاله، شرکت گلتاش و مجتمع پلاستیک طبرستان به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.