کدخبر:1105/920415

15 تیر 1392

ایجاد بسترهای لازم به منظور تجاری سازی ايده های دانش بنیان در دانشگاه صنعتی اصفهان
رئیس مرکز رشد دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد:
ایجاد بسترهای لازم به منظور تجاری سازی ايده های دانش بنیان در دانشگاه صنعتی اصفهان
رئیس مرکز رشد دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مرکز از زمان تأسیس تاکنون، از ایجاد بسترهای لازم به منظور تجاری سازی ايده های دانش بنیان در دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد.

دکتر مهدی علینقیان با بیان اهداف ایجاد مرکز رشد در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: به دلیل عدم وجود یک هسته مرکزی ارائه کننده حمایت های مناسب درجهت تجاری سازی ايده های اساتید و دانشجویان، مرکز رشد دانشگاه صنعتی اصفهان در بهمن ماه سال گذشته و پس از کسب موافقت اصولی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تأسیس شد.

وی فراهم آوردن امكانات اوليه استقرار و اسكان در فضاي فيزيكي مركز رشد و ارائه پشتيباني هاي فني و تخصصي از قبيل امكانات كارگاهي و آزمايشگاهي، خدمات مشاوره تخصصي، بازاريابي و بازرگاني، حقوقي، بيمه و غيره به واحدها ي فناور مستقر در این مرکز را از جمله اهداف ایجاد مرکز رشد در دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: نظارت بر فعاليت‏ واحدهاي فناور به منظور كمك در تحقق ايده محوری آن‏ها و ايجاد بخش رشد مقدماتي در صورت نياز براي فراهم نمودن فرصت به پرورش ايده محوري از دیگر اهداف اصلی راه اندازی مرکز رشد در دانشگاه صنعتی اصفهان است.

علینقیان با بیان این که در حال حاضر طرح های ارائه شده از سوی استادان و دانشجویان دانشگاه در حال بررسی است تصریح کرد: ازآغاز تأسیس مرکز رشد دانشگاه صنعتی اصفهان تاکنون یک هسته پژوهشی در این مرکز مستقر شده است.

وی با اشاره به مراحل ایجاد یک شرکت در مرکز رشد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تیم های متقاضی پس از مطالعه آیین نامه های مرکز از طریق سایت مرکز رشد دانشگاه، در صورت برخورداری از شرایط مرکز، کاربرگ اولیه را دریافت، تکمیل و ارائه می نمایند.

رئیس مرکز رشد دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: پس از بررسی اولیه کاربرگ توسط کارشناس پذیرش مرکز رشد و رفع نواقص احتمالی توسط متقاضیان، یک تیم از داوران متخصص در حضورگروه متقاضی، درخواست آنان را بررسی ودر صورت تأیید، زمینه استقرار شرکت مورد نظر در مرکز فراهم خواهد شد.

وی ایجاد اتوماسیون مرکز رشد به منظور انجام تمامی مراحل جذب، پذیرش و ارائه خدمات به شرکت ها بصورت مجازی، تدوین روالهای جدید به منظور تسریع در امور پرداخت های مرکز واطلاع رسانی جامع به اعضای هیأت علمی ودانشجویان پیرامون مزاياي استقرار وفرصت هاي پيش رو در مركز رشد دانشگاه را از برنامه های آتی این مرکز بیان کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: با توجه به نياز مؤسسات به دريافت سرويس هاي مختلف از دانشگاه، اين مركز در حال ايجاد زمينه هاي همكاري اين مؤسسات جهت ارائه مطلوب ترين سرويس در كوتاه ترين زمان ممكن مي باشد.

علینقیان افزود: با در نظر گرفتن فعاليت های گسترده علمي و صنعتي دانشگاه صنعتي اصفهان طي سال هاي متمادي و احتمال وجود فرايندهاي موازي با مركز رشد دانشگاه، اين مجموعه در حال شناسايي اين فرایندها و هدايت آنها به سمت مركز رشد ميباشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: این مرکز بتواند بسترهای لازم به منظور ایجاد شرکت های دانش بنیان از درون پژوهشکده های دانشگاه و با هدف تجاری سازی محصولات مبتنی بر دانش آن ها را فراهم نماید.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.