کدخبر:1641/931101

1 بهمن 1393

ارتقاء همکاری های علمی و صنعتی دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت توانیر
با هدف توسعه همکاری دانشگاه و صنعت:
ارتقاء همکاری های علمی و صنعتی دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت توانیر
نشست مشترک مسئولان دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیران مرکز تحقیقات شرکت توانیر و برق منطقه ای اصفهان عصر روز گذشته با هدف بررسی راهکارهای توسعه همکاری دانشگاه و صنعت برق برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با تأکید بر این که دانشگاه و صنعت همواره دو حلقه بسیار مهم از زنجیره پیشرفت کشور محسوب می شوند ابراز امیدواری کرد: همکاری های صنعت برق کشور با این دانشگاه گسترش یافته و از توانمندی های دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه به خوبی استفاده شود.

دکتر مدرس هاشمی با ارایه گزارشی از زیرساخت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان به بررسی امکانات این دانشگاه در زمینه های گوناگون پرداخت و افزود: خوشبختانه با تلاش همه دانشگاهیان در رتبه بندی های اخیر جهانی جایگاه خوبی را  کسب کرده و در میان 400 دانشگاه برتر دنیا و رتبه 56 دانشگاه های برتر آسیا قرار گرفته ایم و هم اکنون جزو یکصد دانشگاه برتر جوان دنیا نیز شناخته می شویم.

وی با اشاره به تولیدات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال گذشته، چاپ تعداد 1100 مقالهISI  در سال 2014 میلادی و قرارداد 150 طرح تحقیقاتی با خارج از دانشگاه در سال 1393 را از جمله فعالیت های علمی و پژوهشی این دانشگاه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر اهمیت ویژه پژوهش های کاربردی در صنایع گوناگون کشورتصریح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان تاکنون 1900 طرح تحقیقاتی خارج از دانشگاه را انجام داده که البته سهم طرح های تحقیقاتی صنعت برق در این میان چشمگیر نبوده و لازم است با برنامه ریزی و تعامل مناسب از توانمندی های متخصصین این دانشگاه در این صنعت مهم استفاده شود.

رییس اداره فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه این نشست به معرفی توانمندی ها و عملکرد این دانشگاه در ارتباط با صنعت پرداخت و گفت: گروه های تخصصی ارتباط با صنایع در این دانشگاه با ارایه طرح های پژوهشی گوناگون در حوزه های برق، مخابرات، ICT ، مهندسی مکانیک و مواد و همچنین انرژی های نو و فسیلی، زمینه همکاری های دانشگاهیان با صنایع کشور را فراهم می آورند.

مدیرکل دفتر امور تحقیقات شرکت توانیر نیز در این نشست با بیان این که هم اکنون ایران رتبه چهاردهم تأسیسات برق را در میان دیگر کشورهای دنیا دارد، به درآمدزایی بالای کشورهایی همچون ژاپن، کره جنوبی و چین در این این صنعت اشاره کرد و گفت: با توجه به توانمندی های بالای دانشگاه صنعتی اصفهان در مهندسی برق لازم است تا همکاری های این دانشگاه در 19 اولویت طرح های علمی و پژوهشی صنعت برق کشور که مورد نظر وزارت نیرو است افزایش یابد.

مهندس فرحناکیان، با اعلام این که یکی از مهمترین معیارهای رتبه بندی شرکت های زیرمجموعه صنعت برق، میزان ارتباط آنها با دانشگاه هاست تأکید کرد: بدون کمک دانشگاه ها هیچ راهی برای پیشرفت صنعت برق کشور وجود ندارد و به عنوان نمونه ربات های تعمیرکار می توانند با مشارکت در تعمیرات و تجهیز بخش های مختلف خطوط انتقال انرژی برق نقش قابل توجهی در جلوگیری از هدر رفت انرژی و سرمایه های اقتصادی ایفا نمایند.

در بخش دوم این نشست نیز اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، مسئولان و کارشناسان دفتر امور تحقیقات شرکت توانیر و برق منطقه ای اصفهان نیز به بیان نظرات خود برای گسترش همکاری های پژوهشی پرداختند.

گفتنی است: مدیرکل دفتر امور تحقیقات شرکت توانیر به همراه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور در پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا، از پروژه ربات بازرسی بازدید کردند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.