کدخبر:100

12 شهریور 1390

هفتمين همايش ملي علوم و مهندسي آبخيزداري ايران در اصفهان برگزار مي شود

دانشكده منابع طبيعي دانشگاه صنعتي اصفهان هفتمين همايش علوم و مهندسي آبخيزداري   را 7و 8 ارديبهشت سال 1390در  دانشگاه صنعتي اصفهان با محوريت آبخيزداري شهري برگزار مي‌نمايد.
دبير علمي کنفرانس با اعلام اين خبر گفت : عدم بهره برداري صحيح از منابع آبخيز، باعث بر هم خوردن تعادل زيست بوم‌ها گرديده که بروز انواع مختلف بلايا از جمله سيل، خشکسالي، حرکات توده‌اي، طوفانهاي گردو غبار را بدنبال دارد.
دکتر سعيد سلطاني، در رابطه با مفهوم آبخيزهاي شهري گفت: با گسترش روند شهرسازي و تغيير در کاربري‌هاي طبيعي به محيط‌هاي مصنوعي و دست ساخت، شاهد ايجاد محيط‌هايي با رفتارهاي هيدرولوژيکي و هيدروليکي متفاوت مي‌باشيم که به آبخيزهاي شهري شهرت يافته اند.
دانشيار دانشگاه صنعتي اصفهان  توسعه دانش و مديريت آبخيزهاي شهري- تبيين نقشآبخيزداري شهري در برنامه‌هاي توسعه پايدار شهرها، مديريت آبخيزهاي مشرف به شهرها و نقش آن در پيشگيري و كاهش خسارات و پيامدهاي ناشي از بلاياي طبيعي  از اهداف مهم اين همايش دانست.
دکتر سلطاني افزود: اين همايش با شركت 350 نفراز صاحب نظران، محققين و دست اندركاران اجرايي درزمينه علوم ومهندسي آبخيزداري با محوريت آبخيزداري شهري برگزار مي گردد.
وي با اشاره به استقبال مناسب محققان کشور ادامه داد: در اين همايش 72 مقاله به صورت شفاهي و 138 مقاله به صورت پوستر در زمينه هاي مختلف مربوط به محور هاي همايش ارائه مي شود.
گفتني است در اين همايش دو روزه، آخرين يافته هاي علمي محققان کشور در حوزه،  فناوري‌هاي نوين (بيوتكنولوژي، نانوتكنولوژي، سنجش از دور، GIS) در آبخيزداري شهري، بلاياي طبيعي در آبخيزداري شهري (تغيير اقليم، خشكسالي، سيل، طوفان‌هاي گرد و غبار، حركت‌هاي توده‌اي و غيره )، آبخيزداري شهري و توسعه بهينه فضاي سبز و ... معرفي مي شود.