کدخبر:1243/900801

28 مهر 1390

به همت بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان:
برگزاري نخستين جلسه كرسي هاي آزاد انديشي دانشگاه صنعتي اصفهان درسال تحصيلي جديد
اولين جلسه كرسي هاي آزادانديشي با موضوع هدفمندی یارانه­ ها با حضور دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

این مناظره دانشجویی عصر روز دوشنبه 25 مهرماه، اولین جلسه از سلسله جلسات تبلور اندیشه دانشجو بود که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتي اصفهان و با کارشناسی دکتر قادری در سالن کنفرانس دانشکده برق اين دانشگاه تشکیل شد.

آقایان مهدی امیری، سپهر آذرشب، احسان خلجی و میلاد جلیلی­پور، چهار نفر از دانشجویان دانشگاه در این برنامه به ارایه نظرات خود پیرامون طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه­ها پرداختند.

اهداف اولیه قانون هدفمندی یارانه­ها، بررسی و نقد عملکرد دولت در اجرایی نمودن این قانون، نقد عملکرد دولت­های قبل در تعدیل نرخ ارز و پوشش­های یارانه­ای و پیشنهادها پیرامون نحوه صحیح هزینه کردن مبالغ نقدی یارانه­ها در دولت از جمله موضوعاتی بود که دانشجویان در مورد آنها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ادامه جلسه و در بخش تریبون آزاد، حاضرین نظرات مخالف و موافق خود را در رابطه با هدفمندی یارانه­ها ارائه نمودند.

موافقان طرح پرداخت نقدی یارانه، با اشاره به این که طرح فعلی به عدالت نزدیک­تر است، این روش را باعث کمک به قشر کم­درآمد و مستضعف جامعه دانسته و عنوان کردند که اجرای طرحی با این ابعاد و گستردگی مطمئناً اشکالاتی را نیز در پی دارد که باید آنها را برطرف نمود.

مخالفان نحوه اجرای طرح تحول اقتصادی با اشاره به نقص هاي موجود در این طرح ابراز داشتندکه تحول اقتصادی صرفاً به هدفمند کردن یارانه­ها محدود نمی­شود و دولت با پرداخت نقدی صِرف یارانه­ها به مردم، عدم افزایش تولید، هزینه کردن نادرست در بخش­های مختلف اقتصادی و عدم اختصاص یارانه­ها به بخش تولیدی کشور، در این زمینه عملکرد نامناسبی داشته است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.