کدخبر:1857/20240511

22 ارديبهشت 1403

ارتقا چشمگیر رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه بندی تایمز2024
دانشگاه صنعتی اصفهان یکصدو سی وسومین دانشگاه آسیایی
پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه های برتر آسیا را در سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر کرد که در این رتبه بندی ۷۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان بیش از ۷۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان به نقل از موسسه isc ، دانشگاه صنعتی اصفهان که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال گذشته در بین دانشگاه‌های کشورمان در جایگاه ۲۹ قرار داشت در سال جاری با ارتقای ۲۰ پله‌ای به رتبه ۹ ارتقاء یافت؛ جایگاه این مرکز در بین دانشگاه‌های آسیایی نیز که در سال گذشته بین ۲۵۱ تا ۳۰۰ بود در سالجاری به جایگاه ۱۳۳ ارتقا یافت.

گفتنی است روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۸ شاخص در قالب آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی بهره جسته است. اما این شاخص‌ها برای منعکس‌کردن ویژگی‌های مؤسسات آسیایی مجدد تنظیم شده‌اند. رتبه بندی سال ۲۰۲۴ شامل ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ منطقه است.

براساس رتبه بندی تایمز جهانی 2024 که پیش از این توسط این موسسه منتشر شد، دانشگاه صنعتی اصفهان در بین دانشگاه های جهان نیز در جایگاه 800-601 جهان و نهمین دانشگاه کشور قرار دارد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.