کدخبر:1403/20240414

26 فروردین 1403

دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان ۲۵۰ دانش‌آموز متوسطه دوم در همایش استانی روز فیزیک است
  همایش روز فیزیک جهت آشنایی با علم فیزیک و ظرفیت‌های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور ۲۵۰ دانش‌آموز متوسطه دوم از مناطق مختلف استان اصفهان در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر سجاد مری دبیر همایش استانی روز فیزیک گفت: این رویداد علمی بستری برای آشنایی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد متوسطه دوم با علم را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: هدف ما ترغیب و تشویق استعدادهای نوجوانان به سمت علم و تفکر کردن است که به واسطه مشاهده یک آزمایش ویا از طریق شنیدن و گفتگو با اساتید، جرقه، حرکت و تحولی در ذهن دانش آموزان ایجاد شود.

دکتر مری بیان کرد: در این همایش یک روزه، در نوبت صبح تا ظهر، اساتید دانشکدۀ فیزیک، جدیدترین دستاوردهای علمی در گرایش‌های مختلف علم فیزیک را برای دانش‌آموزان ارائه خواهند داد و در نوبت دیگر، ظهر تا عصر، دانش‌آموزان آزمایش‌های مختلف علمی و هیجان‌انگیزی را در آزمایشگاه‌های دانشکدۀ فیزیک تجربه خواهند کرد.

وی افزود: از ساعت ۷:۴۵ صبح روز پنجشنبه اقدام به پذیرش ۲۵۰ دانش‌آموز، ۱۲۰ پسر و ۱۳۰ دختر، از همه مناطق و مدارس دولتی، غیرانتفاعی، استعدادهای درخشان خواهد شد.

گفتنی است؛ همایش استانی روز فیزیک با حمایت انجمن فیزیک ایران و همکاری بیش از ۶۰ دانشجوی دانشکدۀ فیزیک از مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به‌صورت داوطلبانه در کمیتۀ اجرایی برگزار خواهد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.